- Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
-
160
- Teorija attālināti
-
56
- Praktiskie darbi attālināti
-
104
Algoritmēšanas un programmēšanas pamati, kodēšana
- Izglītības iestāde
- Programmas veids
-
Moduļu kopa
- Moduļu kopā ietilpstošie moduļi
-
1. Algoritmēšanas un programmēšanas pamati (PA3) - 30 stundas
2. Programmas koda rakstīšana (Kodēšana) (PB1) - 130 stundas
- Mācību nozare
-
Elektronisko un optisko iekārtu ražošanas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozare
-
Īstenošanas vietas un periodi
-
-
- Attālināti: 16.12.2025 - 10.03.2026, 23.02.2026 - 06.05.2026
-
- Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
-
587,63 €
- Personas līdzfinansējums
-
- MN, 58,76 €, Līdzmaksājums ir atkarīgs no izvēlētā izglītības programmas veida, no 5-30% apmērā no kopējās mācību maksas.
- Priekšzināšanu līmenis
-
Pamata prasmes darbā ar datoru, tostarp zināšanas par dažādu operētājsistēmu lietošanu (Windows, Linux utt.). Spēja domāt strukturēti un analītiski, lai risinātu tehniskus uzdevumus un problēmas. Interese par tehnoloģijām un datoriem. Vēlme mācīties un izprast datorsistēmu tehniķa darba pienākumus un specifiku.
- Prasības iepriekšējai izglītībai
-
Vispārējā vidējā izglītība (atestāts par vispārējo vidējo izglītību)
- Galvenās tēmas
-
(PA3) Algoritmēšanas pamatprincipi. Algoritmu struktūra. Programmatūras darbības algoritmi. Programmēšanas valodas un vides, vienkāršu algoritmu pieraksta veidi.
(PB1) Programmēšanas valodas (Java, C#, C++ u.c.) pamata konstrukcijas. Programmas koda izstrāde un analīze. Programmēšanas metodes. Pamata datu struktūras un algoritmi. Datu tipi un struktūras. Programmas vienības koda optimizēšanas metodes un rīki. Datu bāzes. Datu apmaiņa. Lietotāja saskarnes izstrādes "labā prakse". Programmas koda dokumentēšana. Programmas koda pārvaldības sistēmas. Koda atkļūdošanas process. Izstrādes procesa uzdevumu darbaplūsmas. Programmas vienības integrēšana testēšanas un darbināšanas vidēs. Problēmu dokumentēšana un novēršana. Veiktspējas un drošības analīzes metodes. Programmas ieviešanas “labā prakse".
- Profesionālās kompetences
-
-
Spēja piedalīties programmas koda dokumentēšanā atbilstoši vadlīnijām.
-
Spēja apstrādāt un analizēt programmas vienības datus pēc tehniskās un loģiskās struktūras.
-
Spēja izstrādāt programmas vienības kodu, atbilstoši projektējumam un kodēšanas vadlīnijām.
-
Spēja konstruēt algoritmus, ņemot vērā programmas prasības.
-
Spēja veidot vienkāršas datu struktūras un datu modeļus atbilstoši definētajām prasībām.
-
Spēja patstāvīgi vai komandā veidot un pārvaldīt programmas vienības piegādes/nodevumus atbilstoši piegādes resursu plānojumam.
-
- Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums
-
Attālinātām mācībām personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums: tiešsaistes lekcijām dators ar stabilu interneta pieslēgumu (Wi-Fi vai vadu savienojums) un pārlūkprogrammu. Vēlami ar webkameras un mikrofona izmantošanas iespējām, austiņas. (Minimālās prasības datoram: divkodolu procesors ar frekvenci vismaz 2.0 GHz vai labāks; operatīvā atmiņa (RAM) vismaz 4 GB, bet ieteicami 16 GB; cietais disks HD vai SSD (ieteicams) ar vismaz 20GB; operētājsistēma Windows 10/11) Praktisko darbu izpildei ieteicami divi monitori. Lietojumprogrammas: Zoom; Microsoft Office vai Google Docs u.c. (programmatūras instalēšanas instrukcijas tiks sniegtas mācību procesā).
- Izglītības dokuments
-
Apliecība
- Uz izglītības programmu attiecināmā kvalifikācija
-
Programmēšanas tehniķis (4.PKL)
- Valoda
-
Latviešu
- Paredzētais mācību norises laiks
-
-
jaukti
-
- Īstenošanas periods (nedēļās)
-
10
- Informācija par izglītības programmu izglītības iestādes tīmekļa vietnē