- Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
-
960
- Teorija attālināti
-
340
- Praktiskie darbi klātienē
-
356
- Praktiskie darbi attālināti
-
24
- Prakse klātienē
-
240
Vides tehniķis
- Izglītības iestāde
- Programmas veids
-
Profesionālās tālākizglītības programma
- Mācību nozare
-
Ķīmiskā rūpniecība un tās saskarnozares
-
Īstenošanas vietas un periodi
-
-
- "Kalnamuiža 10", Kalnamuiža, Smiltenes pag., Smiltenes nov., LV-4729: 25.10.2025 - 09.10.2026
-
- Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
-
1 861,29 €
- Personas līdzfinansējums
-
- MN, 93,06 €, Līdzmaksājums ir atkarīgs no izvēlētā izglītības programmas veida, no 5-30% apmērā no kopējās mācību maksas.
- Priekšzināšanu līmenis
-
Bez nosacījumiem
- Prasības iepriekšējai izglītībai
-
Vispārējā vidējā izglītība (atestāts par vispārējo vidējo izglītību)
- Galvenās tēmas
-
Vides pamatprocesi
Vides tehnoloģiskie procesi uzņēmumos
Tehnisko rasējumu lasīšana un skiču izstrāde
Dzeramā ūdens sagatavošanas tehnoloģiskā procesa uzraudzība
Notekūdeņu attīrīšanas tehnoloģisko procesu uzraudzība
Automatizētās vadības sistēmu uzraudzība
Atkritumu apsaimniekošanas uzraudzība
Atkritumu reģenerācijas un apglabāšanas uzraudzība
Vides kvalitātes kontroles paraugu ņemšana un sagatavošana testēšanai
Vides kvalitātes kontroles paraugu testēšana un rezultātu novērtēšana
Vides kvalitātes un piesārņojuma kontroles monitorings
Vides tehniķa prakse - Zaļās prasmes un kompetences
-
Jā
- Profesionālās kompetences
-
-
Spēja identificēt vides riskus, sniegt priekšlikumus risku mazināšanai un/vai novēršanai.
-
Spēja patstāvīgi novērtēt iespējamo vides piesārņojumu.
-
Spēja piedalīties vides kvalitātes un piesārņojuma kontroles datu monitoringā.
-
Spēja patstāvīgi novērtēt ūdens, dzeramā ūdens, notekūdeņu, gaisa, augsnes nogulšņu, notekūdeņu dūņu un to komposta, atkritumu testēšanas rezultātus, atbilstoši normatīvajai dokumentācijai.
-
Spēja precīzi testēt ūdens, dzeramā ūdens, notekūdeņu, gaisa, augsnes, nogulšņu, notekūdeņu dūņu un to komposta, atkritumu paraugus un dokumentēt testēšanas rezultātus.
-
Spēja uzmanīgi noņemt ūdens, dzeramā ūdens, notekūdeņu, gaisa, augsnes, nogulšņu, notekūdeņu dūņu un to komposta, atkritumu paraugus testu veikšanai, izmantojot individuālos aizsardzības līdzekļus.
-
Spēja patstāvīgi mainīt reģenerējamo atkritumu proporcijas, pamatojoties uz sastāva un/vai daudzuma aprēķiniem.
-
Spēja atbildīgi uzraudzīt apglabāšanas (sadedzināšanas) iekārtu darbību, pielietojot automatizēto vadības sistēmu.
-
Spēja uzmanīgi uzraudzīt reģenerācijas iekārtu darbību, pielietojot automatizēto vadības sistēmu.
-
Spēja patstāvīgi uzraudzīt atkritumu reģenerācijas vai apglabāšanas tehnoloģiskos procesus.
-
Spēja patstāvīgi uzraudzīt atkritumu priekšapstrādes tehnoloģiskos procesus.
-
Spēja precīzi veikt atkritumu uzskaiti, atbilstoši to veidiem.
-
Spēja patstāvīgi organizēt atkritumu transportēšanu, šķirošanu un iepakošanu, atbilstoši savācamo atkritumu veidam un apjomam.
-
Spēja atbildīgi izvēlēties atbilstošu atkritumu iepakojumu, ievērojot ķīmisko vielu savietojamības principus.
-
Spēja patstāvīgi novērtēt vides bīstamību atkritumu rašanās un/vai savākšanas vietā, lietojot atbilstošos individuālos aizsardzības līdzekļus.
-
Spēja precīzi dokumentēt notekūdeņu attīrīšanas tehnoloģiskā procesa parametrus.
-
Spēja veikt izmaiņas notekūdeņu attīrīšanas iekārtu darbības režīmā, novērtējot notekūdeņu sastāvu un ieplūdes daudzumu, saskaņā ar ekspluatācijas instrukcijām.
-
Spēja precīzi iestatīt notekūdeņu attīrīšanas iekārtu režīmus.
-
Spēja patstāvīgi novērtēt notekūdeņu kvalitātes testu rezultātus un notekūdeņu attīrīšanas iekārtu parametrus, kā arī notekūdeņu kvalitātes un kvantitātes rādītāju mērījumu rezultātus.
-
Spēja pareizi aprēķināt notekūdeņu kvalitātes un kvantitātes rādītājus, balstoties uz nolasītajiem mērinstrumentu rādījumiem.
-
Spēja patstāvīgi veikt notekūdeņu attīrīšanas tehnoloģiskā procesa uzraudzību.
-
Spēja precīzi dokumentēt dzeramā ūdens sagatavošanas tehnoloģiskā procesa parametrus.
-
Spēja veikt izmaiņas dzeramā ūdens sagatavošanas iekārtu darbības režīmā, novērtējot dzeramā ūdens sastāvu un patēriņu, saskaņā ar ekspluatācijas instrukcijām.
-
Spēja regulēt dzeramā ūdens sagatavošanas iekārtu darbību, pamatojoties uz testu un mērījumu rezultātiem.
-
Spēja pareizi aprēķināt dzeramā ūdens kvalitātes un kvantitātes rādītājus, balstoties uz nolasītajiem mērinstrumentu rādījumiem.
-
Spēja atbildīgi veikt dzeramā ūdens sagatavošanas tehnoloģiskā procesa uzraudzību.
-
- Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums
-
Plānots izmantot tiešsaistes platformu Microsoft Teams, īstenojot daļu no izglītības programmas attālināti.
Dalībai tiešsaistes nodarbībās nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums - interneta pieslēgums, dators vai cita piemērota viedierīce, kas aprīkota ar mikrofonu un kameru.
- Noslēguma pārbaudījums
-
Eksāmens
- Izglītības dokuments
-
Profesionālās kvalifikācijas apliecība
- Uz izglītības programmu attiecināmā kvalifikācija
-
Vides tehniķis (4.PKL)
- Valoda
-
Latviešu
- Paredzētais mācību norises laiks
-
-
darba dienu vakari
-
brīvdienas
-
- Īstenošanas periods (nedēļās)
-
48
- Informācija par izglītības programmu izglītības iestādes tīmekļa vietnē