- Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
-
122
- Teorija attālināti
-
48
- Praktiskie darbi attālināti
-
74
Lai pieteiktos programmai, lūdzu, autorizējieties platformā
Ceļvedis darba automatizācijai ar mākslīgo intelektu
0.0
Nav vērtējuma
- Izglītības iestāde
- Programmas veids
-
Profesionālās pilnveides izglītības programma
- Mācību nozare
-
Elektronisko un optisko iekārtu ražošanas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozare
-
Īstenošanas vietas un periodi
-
-
- Attālināti: 14.01.2026 - 15.04.2026
-
- Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
-
244,00 €
- Personas līdzfinansējums
-
- IMK, 0,00 €, Līdzfinansējuma apjoms ir atkarīgs no izvēlētā izglītības programmas veida un finansējuma atlikuma Tavā individuālajā mācību kontā. Ja izvēlēsies apgūt neformālās izglītības programmu, papildus norādītajai līdzmaksājuma summai būs jāapmaksā arī PVN 21% apmērā. Sīkāka informācija ir pieejama sadaļā: Pieejamais atbalsts->Digitālās prasmes lietpratējiem (IMK)
- Priekšzināšanu līmenis
-
Pamata digitālās prasmes
- Prasības iepriekšējai izglītībai
-
Vispārējā vidējā izglītība (atestāts par vispārējo vidējo izglītību)
- Galvenās tēmas
-
1. EIKT drošības politika
- Informācijas drošības pamatprincipi (konfidencialitāte, pieejamība, integritāte)
- Datu aizsardzība un GDPR prasības
- Droša piekļuve sistēmām un lietotāju autentifikācija
- Kiberdraudi un aizsardzības pasākumi (pikšķerēšana, ļaunatūra, sociālā inženierija)
- Darbs ar sensitīviem datiem un to glabāšana
- Organizācijas iekšējā IT drošības politika un tās ievērošana
- Droša mākslīgā intelekta un automatizācijas rīku izmantošana
- Atbildība un ētika, strādājot digitālajā vidē
2. Algoritmēšanas un programmēšanas pamati
- Algoritma jēdziens un veidošanas principi
- Datu tipi un datu struktūras: saraksti, masīvi, tabulas
- Loģiskā domāšana un secību izveide
- osacījumu un ciklu izmantošana algoritmos
- Vienkāršu algoritmu projektēšana un vizualizācija
- Pseudokods un blokshēmas kā algoritmu izstrādes rīki
- Automatizācijas scenāriju izstrādes pamati (bez programmēšanas)
- No-code rīku loģikas izpratne algoritmiskā domāšanā
3. Mākslīgais intelekts
- Mākslīgā intelekta jēdziens, veidi un pielietojums
- MI rīki teksta ģenerēšanai, attēlu veidošanai un datu analīzei
- Čatboti un virtuālie asistenti: uzbūve, darbība un konfigurēšana
- No-code platformas MI risinājumu izstrādei (piemēram, Make, Zapier, ChatGPT u.c.)
- Automatizācijas procesu modelēšana ar MI palīdzību
- Praktiski piemēri MI izmantošanā dažādās profesijās
- Ētiskie un juridiskie aspekti MI izmantošanā
- Lietotāja mijiedarbība ar MI sistēmām un risinājumiem
- Digitālo kompetenču (DigComp) līmenis
-
Vidējs līmenis 4
- DigComp kompetenču jomas
-
-
1. Informācijas un datu lietpratība
-
2. Komunikācija un sadarbība
-
3. Digitālā satura veidošana
-
4. Drošība
-
5. Problēmu risināšana
-
- Profesionālās kompetences
-
-
Spēja iepazīties ar programmas vienības projektējuma aprakstu, izvērtējot programmas funkcionālās un nefunkcionālās prasības.
-
Spēja konstruēt algoritmus, ņemot vērā programmas prasības.
-
Spēja sadarboties starpfunkcionālās komandās, skaidri un strukturēti, pamatojot savu viedokli un ieklausoties citu dalībnieku viedokļos.
-
- Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums
-
Dators (ar Windows operētājsistēmu) ar stabilu interneta pieslēgumu, kas aprīkots ar kameru un mikrofonu, lai nodrošinātu kvalitatīvu iesaisti un līdzdalību praktisku darba uzdevumu izpildē mācību laikā. Iespējai datorā instalēt mācībām nepieciešamās bezmaksas vai izglītības iestādes nodrošinātās programmas.
- Noslēguma pārbaudījums
-
Noslēguma pārbaudījums
- Izglītības dokuments
-
Profesionālās pilnveides izglītības apliecība
- Uz izglītības programmu attiecināmā kvalifikācija
-
Programmēšanas tehniķis (4.PKL)
- Valoda
-
Latviešu
- Paredzētais mācību norises laiks
-
-
darba dienu vakari
-
brīvdienas
-
jaukti
-
darba dienās, darba laikā
-
- Informācija par izglītības programmu izglītības iestādes tīmekļa vietnē