stars.gov.lv

Datortīklu apkalpošana un Datorsistēmu un datortīklu lietotāju atbalsts

0.0
Nav vērtējuma
Izglītības iestāde
Programmas veids
Moduļu kopa
Moduļu kopā ietilpstošie moduļi

1) Datortīklu apkalpošana (112 stundas)

2) Datorsistēmu un datortīklu lietotāju atbalsts (100 stundas)

Mācību nozare
Elektronisko un optisko iekārtu ražošanas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozare
Īstenošanas vietas un periodi
  • Nav atrasti
Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
854,86 €
Personas līdzfinansējums
  • IMK,   0,00 €,   Līdzfinansējuma apjoms ir atkarīgs no izvēlētā izglītības programmas veida un finansējuma atlikuma Tavā individuālajā mācību kontā. Ja izvēlēsies apgūt neformālās izglītības programmu, papildus norādītajai līdzmaksājuma summai būs jāapmaksā arī PVN 21% apmērā. Sīkāka informācija ir pieejama sadaļā: Pieejamais atbalsts->Digitālās prasmes lietpratējiem (IMK)
Priekšzināšanu līmenis

Nav prasības priekšzināšanu līmenim. 

Prasības iepriekšējai izglītībai
Vispārējā vidējā izglītība (atestāts par vispārējo vidējo izglītību)
Galvenās tēmas

Modulis "Datortīklu apkalpošana" 

  • Lietotāju kontu izveidošana un uzturēšana viena datora vai mazas sistēmas līmenī. (Datu glabāšanas kārtība, datu aizsardzības nosacījumi. Drošas informācijas glabāšanas nozīme un personas datu aizsardzība.)
  • Datortīkla iestatījumu un servisu apkopošana un konfigurēšana. (Datortīkla testēšanas metodes, bojājumu iespējamās kļūdas un to novēršanas veidi. Datortīkla bojājumu un konfigurēšanas iestatījumi.)
  • Datņu sistēmu apkalpošana. (Datortīkla arhitektūra, datņu (failu) sistēmas. Disku slēgumu drošība.)
  • Datorsistēmas un datortīkla problēmsituāciju uzraudzīšana un diagnosticēšana. (Informācijas atlases un analīzes metodes, izmantojot informācijas dokumentēšanas rīkus. Servisa pārvaldības sistēmu darbības pamatprincipi.)
  • Datortīklu drošības nodrošināšana. (Droši paņēmieni datortīklu fizisko un loģisko drošībai. Datortīklu fizisko un loģisko drošības nepieciešamība.)
  • Informācijas rezerves kopijas veidošana vienam datoram vai mazai sistēmai. (Datu glabāšanas un apmaiņas, datu aizsardzības organizēšanas kārtība. Drošas informācijas glabāšanas nozīmes nepieciešamība.)

Modulis "Datosistēmu un datortīklu lietotāju atbalsts" 

  • Tehniskā atbalsta sniegšana lietotājiem. (Datora komponentes, to lomu datora darbībā. Perifērijas un tīkla iekārtas. Lietojumprogrammatūras lietošanas iespējas. Datora uzbūve un funkcionēšana. Lietojumprogrammatūras lietošanas atbilstību.)
  • Lietotāju konsultēšana ar dažādiem zināšanu līmeņiem. (Iekārtu un komponenšu uzbūve. Svarīgākās darbības un apkalpošanas rīki. Uzturēšanas prasības saskaņā ar ražotāja dokumentāciju. Iekārtu un komponentu apkalpošanas un uzturēšanas darbu nozīme.)
  • Lietotāju informēšana par būtiskām izmaiņām datortehnikas, datorsistēmas vai datortīkla darbā. (Komunikācijas līdzekļi informācijas nodošanai. Būtiskas izmaiņas datortehnikas, datorsistēmas vai datortīkla darbā.)
Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
212
Teorija klātienē
72
Praktiskie darbi klātienē
140
Profesionālās kompetences
  • Spēja apkalpot vienkārša lokāla datortīkla datņu sistēmu.
  • Spēja konfigurēt datortīkla iestatījumus un servisus.
  • Spēja izveidot un uzturēt lietotāju kontus viena datora vai mazas sistēmas līmenī.
  • Spēja veidot informācijas rezerves kopijas vienam datoram vai mazai sistēmai.
  • Spēja nodrošināt datortīklu fizisko un loģisko drošību.
Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums

Nav prasības materiāltehniskajam nodrošinājumam.

Noslēguma pārbaudījums
Ieskaite
Izglītības dokuments
Apliecība
Uz izglītības programmu attiecināmā kvalifikācija
Datorsistēmu tehniķis (4.PKL)
Valoda
Latviešu
Paredzētais mācību norises laiks
  • darba dienu vakari
  • brīvdienas
Informācija par izglītības programmu izglītības iestādes tīmekļa vietnē
Kontaktpersonas
  • Ineta Grīna - 29127832 - ineta.grina@ovt.lv