- Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
-
640
- Teorija klātienē
-
2
- Teorija attālināti
-
148
- Praktiskie darbi klātienē
-
102
- Praktiskie darbi attālināti
-
68
- Prakse klātienē
-
320
Aprūpētājs
0.0
Nav vērtējuma
Lai pieteiktos programmai, lūdzu autorizējies platformā
- Izglītības iestāde
- Programmas veids
-
Profesionālās tālākizglītības programma
- Mācību nozare
-
Veselības un sociālās aprūpes nozare
-
Īstenošanas vietas un periodi
-
-
- 18. novembra iela 35, Rēzekne, LV-4601: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Ābeļu iela 8, Gulbene, Gulbenes nov., LV-4401: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Bērzaines iela 15, Cēsis, Cēsu nov., LV-4101: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Brīvības iela 47, Balvi, Balvu nov., LV-4501: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Gaismas iela 20A, Aizkraukle, Aizkraukles nov., LV-5101: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Ģertrūdes iela 29/31, Ventspils, LV-3601: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Jāņa iela 4, Jelgava, LV-3001: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Kalna iela 19, Kuldīga, Kuldīgas nov., LV-3301: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Kalna iela 8, Bauska, Bauskas nov., LV-3901: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Krišjāņa Valdemāra iela 2A, Talsi, Talsu nov., LV-3201: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Kungu iela 9, Liepāja, LV-3401: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Lāčplēša iela 125, Rīga, LV-1003: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Meža iela 7, Valmiera, Valmieras nov., LV-4201: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Nākotnes iela 2, Jēkabpils, Jēkabpils nov., LV-5201: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Raiņa iela 16, Valka, Valkas nov., LV-4701: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Rīgas iela 7, Saldus, Saldus nov., LV-3801: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Rūpniecības iela 20, Madona, Madonas nov., LV-4801: 18.09.2025 - 22.05.2026
- Varšavas iela 24, Daugavpils, LV-5404: 18.09.2025 - 22.05.2026
-
- Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
-
1 800,78 €
- Personas līdzfinansējums
-
- MN, 90,04 €, Līdzmaksājums ir atkarīgs no izvēlētā izglītības programmas veida, no 5-30% apmērā no kopējās mācību maksas.
- Priekšzināšanu līmenis
-
Priekšzināšanas nav nepieciešamas.
- Prasības iepriekšējai izglītībai
-
Bez nosacījumiem iepriekšējai izglītībai
- Galvenās tēmas
-
- Profesionālā saskarsme
- Aprūpētāja darbs
- Sanitārija un higiēna, infekcijas slimību profilakse un dezinfekcija
- Sabiedrības un cilvēka drošība
- Kvalifikācijas prakse
- Profesionālās kompetences
-
-
Spēja lietot informācijas tehnoloģijas (profesionālās lietojumprogrammas) veikto aprūpes darbību atzīmēšanai.
-
Spēja novērtēt klienta sadarbības spējas higiēnas procedūru nodrošināšanas laikā.
-
Spēja identificēt klienta intereses.
-
Spēja precīzi dokumentēt aprūpes procesā veiktās darbības.
-
Spēja sagatavot aprīkojumu un telpu klienta higiēnas procedūru veikšanai.
-
Spēja motivēt klientu izteikt ierosinājumus pakalpojuma uzlabojumiem.
-
Spēja izvērtēt vides pieejamības iespējas pirms pasākumu apmeklēšanas.
-
Spēja nodrošināt klienta mazgāšanu, ievērojot klienta individuālās vajadzības un klienta drošību.
-
Spēja noskaidrot klienta apmierinātību ar sniegto aprūpes pakalpojumu un tā kvalitāti.
-
Spēja nodrošināt pasākumu apmeklēšanu, ievērojot klienta drošību.
-
Spēja sniegt pirmo palīdzību visās vecuma grupās savas kompetences ietvaros.
-
Spēja novērtēt klienta līdzdarbības iespējas mazgāšanās veikšanai.
-
Spēja veidot jēgpilnu dialogu klienta dzīves aktivitāšu uzturēšanai.
-
Spēja noteikt klienta veselības stāvokļa izmaiņas, pielietojot tehniku veselības stāvokļa izmaiņu noteikšanai.
-
Spēja sniegt klientam psihoemocionālu un psihosociālu atbalstu.
-
Spēja mudināt klientu saglabāt līdzdarbību pašaprūpē.
-
Spēja apzināt klienta vajadzības pēc sabiedriskās dzīves.
-
Spēja informēt klienta aprūpē iesaistītos piederīgos aprūpes jautājumos.
-
Spēja veikt pasākumus infekciju izplatības mazināšanai vai novēršanai saistībā ar klienta izdalījumiem.
-
Spēja iesaistīt klientu aprūpes procesā.
-
Spēja sniegt klientam atbalstu un drošības sajūtu pārvietošanās laikā.
-
Spēja izskaidrot klientam pakalpojuma saņemšanas un sniegšanas nosacījumus.
-
Spēja veikt klienta izdalījumu savākšanu atbilstoši izdalījumu veidam.
-
Spēja nodrošināt klientam dzīves aktivitātes un to saglabāšanu.
-
Spēja palīdzēt klientam pārvietoties telpā un ārpus tās.
-
Spēja veikt izdalījumu novērtēšanu saistībā ar klienta veselības pataloģijām.
-
Spēja veikt klienta ledusskapja atkausēšanu un tīrīšanu, ievērojot elektrodrošības pasākumus un pārtikas produktu uzglabāšanas noteikumus.
-
Spēja izvēlēties un lietot atbilstošus tehniskos palīglīdzekļus klientam piemērotākos un atbilstošākos tehniskos palīglīdzekļus, ievērojot klienta drošību.
-
Spēja iesaistīt klientu piedāvātajās aktivitātēs un veselības aprūpes pakalpojumos, ievērojot veselības aprūpes speciālistu rekomendācijas.
-
Spēja veikt ūdens piegādi un iznešanu, ievērojot sanitārās un ergonomikas prasības.
-
Spēja identificēt urinācijas un defekācijas problēmas klientiem ar mazkustīgu dzīves veidu.
-
Spēja veikt istabas augu kopšanu pēc klienta lūguma.
-
Spēja nodrošināt klienta drošību tehnisko palīglīdzekļu izmantošanas laikā.
-
Spēja veidot pozitīvu dialogu ar klientu par aprūpes procesā iesaistīto profesionāļu darbības mērķiem.
-
Spēja veikt pasākumus siltuma nodrošināšanai un saglabāšanai, atbilstoši ugunsdrošības prasībām.
-
Spēja identificēt patoloģiskos procesus pēc urinācijas un defekācijas.
-
Spēja vienoties ar klientu par viņa personīgo mantu glabāšanas un kārtošanas kārtību.
-
Spēja veikt klienta pārvietošanu, pielietojot tehniskos palīglīdzekļus, ievērojot ergonomikas pamatprincipus.
-
Spēja nodot un saņemt informāciju atbilstoši kompetencei.
-
Spēja lietot, kopt un uzglabāt virtuves inventāru un sadzīves tehniku.
-
Spēja veikt darbības klienta urinācijas un defekācijas nodrošināšanai.
-
Spēja veikt klienta apavu kopšanu un nodrošināt to glabāšanu atbilstoši higiēnas prasībām.
-
Spēja pielietot pozicionēšanas tehniku izgulējumu profilakses nodrošināšanai.
-
Spēja strādāt komandā, ja pakalpojums vienlaicīgi jānodrošina vairākiem speciālistam.
-
Spēja nodrošināt klienta veļas tīrību un uzglabāšanu.
-
Spēja motivēt klientu ievērot dienas režīmu.
-
Spēja nodrošināt dzeramā ūdens uzglabāšanu, atbilstoši higiēnas prasībām.
-
Spēja nodrošināt klienta komfortu un drošību pozicionēšanas laikā.
-
Spēja izprast kompetenču sadalījumu starp dažādu pakalpojumu sniedzējiem.
-
Spēja nodrošināt atkritumu savākšanu, šķirošanu un utilizāciju atbilstoši sociālās aprūpes iestādes higiēniskajam un pretepidēmiskajam plānam.
-
Spēja veikt aprūpes darbības pilnvērtīga miega un atpūtas nodrošināšanai.
-
Spēja veikt klienta pozicionēšanu, pielietojot tehniskos palīglīdzekļus un aprīkojumu pozicionēšanas laikā, kā arī ievērojot ergonomikas pamatprincipus.
-
Spēja veikt klienta ar inkontinenci aprūpi, lietojot inkontinences higiēnas aprīkojumu, mazgāšanas un kosmētiskos līdzekļus.
-
Spēja vienoties ar citiem komandas locekļiem par turpmāko informācijas apmaiņu un atgriezeniskās saites uzturēšanu.
-
Spēja veikt telpu ikdienas uzkopšanu saskaņā ar higiēnas un pretepidēmiskā režīma prasībām, ievērojot telpu uzkopšanas zonējumu.
-
Spēja identificēt iespējamās komplikācijas, veicot klienta barošanu caur zondi.
-
Spēja veikt klienta gultas klāšanu un gultas veļas maiņu, lietojot atbilstošu tehniku “aizņemtas gultas” un “neaizņemtas gultas” klāšanā.
-
Spēja veikt klienta starpenes aprūpi, pielietojot aprīkojumu un tehniskos palīglīdzekļus atbilstoši klienta aprūpes līmenim.
-
Spēja nodrošināt regulāru un precīzu informācijas sniegšanu aprūpes procesā iesaistītajām personām par sasniegtajiem rezultātiem un vēlamajām izmaiņām.
-
Spēja asistēt veselības aprūpes speciālistam klienta barošanā caur zondi.
-
Spēja nodrošināt pasākumus infekciju izplatības kontrolei infekciozas veļas savākšanas laikā.
-
Spēja lietot kāju un nagu kopšanas tehniku atbilstoši klienta sadarbošanās spējām, veselības stāvoklim.
-
Spēja iesaistīties komandas darbā savas kompetences ietvaros.
-
Spēja rūpēties par klienta mājdzīvniekiem pēc klienta norādījumiem.
-
Spēja nodrošināt sabalansēta uztura uzņemšanu atbilstoši klienta veselības un fiziskajam stāvoklim, pielietojot klienta barošanas tehniku un speciālos traukus un galda piederumus barošanas nodrošināšanai klientam ar funkcionāliem vai kognitīviem traucējumiem.
-
Spēja nodrošināt klienta ķermeņa veļas maiņu atbilstoši klienta individuālajām vajadzībām un pašaprūpes līmenim.
-
Spēja novērtēt kāju nagu patoloģiskos stāvokļus.
-
Spēja identificēt iespējamos draudus pakalpojuma sniegšanas laikā un piesaistīt attiecīgo speciālistu to novēršanai.
-
Spēja iegādāties pārtikas produktus atbilstoši veselīga uztura pamatnosacījumiem, ievērojot to realizācijas termiņus.
-
Spēja ievērot veselīga ēdiena pagatavošanas pamatprincipus.
-
Spēja noteikt un iespēju robežās novērst vai mazināt inkontinences izraisītās komplikācijas.
-
Spēja veikt klienta kāju un nagu kopšanu, lietojot atbilstošus ārstniecības un kosmētikas līdzekļus kāju un nagu kopšanai.
-
Spēja novērtēt tehniskā palīglīdzekļa, vides pieejamības, specializētā transporta nozīmi aprūpes procesa nodrošināšanā.
-
Spēja veikt pirkumus atbilstoši klienta norādījumiem.
-
Spēja pagatavot ēdienu klientam, ievērojot klientam nozīmēto ārstnieciskās diētas formu ēdiena pagatavošanai.
-
Spēja nodrošināt higiēnas procedūras klientam ar inkontinenci.
-
Spēja novērtēt roku nagu patoloģiskos stāvokļus.
-
Spēja izprast pakalpojumu pēctecības un mijiedarbības nozīmi aprūpes procesā.
-
Spēja ievērot korespondences konfidencialitāti.
-
Spēja veikt klienta roku ādas un roku nagu kopšanu, lietojot atbilstošus ārstniecības un kosmētikas līdzekļus roku un roku nagu kopšanai.
-
Spēja sadarboties ar klienta atbalsta sistēmām - personām, iestādēm, speciālistiem un pakalpojumu sniedzējiem.
-
Spēja sagatavot vai palīdzēt sagatavot korespondenci un sūtījumu atbilstoši klienta norādījumiem.
-
Spēja nodrošināt pietiekamu šķidruma uzņemšanu atbilstoši klienta veselības un fizioloģiskajam stāvoklim.
-
Spēja novērtēt klienta veselības stāvokli pirms un pēc masāžas pamatelementu lietošanas.
-
Spēja veikt procedūras un pasākumus pēc saskarsmes ar potenciāli infekcioziem bioloģiskiem materiāliem.
-
Spēja veikt preses izdevumu iegādi, pasūtīšanu vai abonēšanu atbilstoši klienta interesēm, t.sk. izmantojot e-vidi.
-
Spēja palīdzēt klientam apģērbties vai noģērbties, ievērojot klienta individuālās vajadzības un funkcionālos traucējumus.
-
Spēja lietot masāžas tehnikas pamatelementus klienta asinsrites uzlabošanai higiēnas procedūru veikšanas laikā.
-
Spēja nodrošināt klientu izolāciju epidēmiju un infekcijas slimību laikā.
-
Spēja ievērot konfidencialitāti veicot maksājumus.
-
Spēja sagatavot nepieciešamos resursus, aprīkojumu un tehniskos palīglīdzekļus kvalitatīvai klienta aprūpes nodrošināšanai.
-
Spēja nodrošināt klienta mazgāšanu, ievērojot klienta individuālās vajadzības, ādas īpatnības un klienta drošību.
-
Spēja nodrošināt infekciju kontroli infekciju slimību izplatības un epidēmiju laikā savas kompetences ietvaros.
-
Spēja veikt klienta uzticētos maksājumus, t.sk. maksājumus e-vidē.
-
Spēja sagatavoties aprūpes darba veikšanai, izvēloties piemērotus aprūpes līdzekļus, tehnisko aprīkojumu un iekārtas.
-
Spēja izvēlēties klienta mazgāšanas veidu atbilstoši klienta veselības stāvoklim un sadarbošanās spējām.
-
Spēja orientēties normatīvajos aktos, kas regulē aprūpes darbu.
-
Spēja veikt darbības klienta pēcnāves aprūpes nodrošināšanā savas kompetences ietvaros.
-
Spēja novērtēt klienta līdzdarbību mazgāšanas procesā.
-
Spēja ievērot klienta tiesības, sekojot līdzi aktualitātēm nozares saistošajos normatīvajos aktos.
-
Spēja veikt paliatīva un mirstoša klienta aprūpi.
-
Spēja lietot matu mazgāšanas inventāru, mazgāšanas līdzekļus, kosmētiku atbilstoši matu mazgāšanas veidam un klienta individuālajām vajadzībām.
-
Spēja iesaistīties drošības pogas un elektroniskās uzraudzības sistēmas lietošanā.
-
Spēja veikt specifisko aprūpi atbilstoši klienta individuālajām vajadzībām.
-
Spēja veikt galvas ādas kopšanu un matu mazgāšanu atbilstoši klienta veselības stāvoklim un sadarbošanās spējām.
-
Spēja nodrošināt klientam nepārtrauktu uzraudzību.
-
Spēja nodrošināt klientam tehniskā palīglīdzekļa pieejamību.
-
Spēja veikt klienta ikdienas matu sakārtojumu, lietojot atbilstošu aprīkojumu un kosmētikas līdzekļus.
-
Spēja atpazīt klienta veselību un drošību apdraudošos faktorus.
-
Spēja izvērtēt tehniskā palīglīdzekļa funkcionalitāti saskaņā ar lietošanas instrukciju.
-
Spēja veikt klienta sejas apmatojuma kopšanu, pielietojot nepieciešamos instrumentus un materiālus atbilstoši darba aizsardzības prasībām.
-
Spēja veidot drošu vidi telpā un ārpus tās.
-
Spēja veikt klienta tehnisko palīglīdzekļu kopšanu saskaņā ar to lietošanas instrukciju.
-
Spēja veikt klienta sejas (acu, ausu un deguna) ikdienas kopšanu, lietojot atbilstošus higiēnas un kosmētikas līdzekļus, kā arī medikamentus.
-
Spēja novērst klienta nošķiršanās un izolēšanas riskus un rīkoties saskaņā ar klienta vēlmēm.
-
Spēja nodrošināt klientam medikamentu uzņemšanu, atbilstoši veselības aprūpes speciālista norādījumiem un rekomendācijām.
-
Spēja veikt klienta veselības stāvokļa novērošanu un identificēt izmaiņas veselības stāvokļa izmaiņas.
-
Spēja veikt klienta zobu un zobu protēžu tīrīšanu, pielietojot zobu un zobu protēžu tīrīšanas līdzekļus.
-
Spēja veicināt klienta līdzdarbību garīgās, fiziskās un sociālās aprūpes nodrošināšanā.
-
Spēja lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā.
-
Spēja veikt klienta mutes dobuma kopšanu, pielietojot mutes dobuma kopšanas līdzekļus.
-
Spēja sniegt informāciju klientam par aktivitāšu nepieciešamību un to pieejamību.
-
Spēja ievērot klienta datu aizsardzību un konfidencialitāti.
-
Spēja pielietot inventāru klienta higiēnas procedūru nodrošināšanai.
-
Spēja veikt klienta atbalstīšanu ikdienas aktivitāšu veikšanā un sīkās motorikas attīstīšanai, saglabāšanai un uzturēšanai.
-
- Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums
-
Lai piedalītos attālinātājās mācībās, kas tiks organizētas tiešsaistē, izmantojot Microsoft Teams programmu, mācību dalībniekam ir nepieciešams dators (personālais dators, klēpjdators vai planšete), kas aprīkots ar web kameru un mikrofonu, kā arī stabils interneta pieslēgums.
Klātienes nodarbībām nepieciešamo materiāltehnisko aprīkojumu nodrošina Mācību centrs BUTS. - Noslēguma pārbaudījums
-
Eksāmens
- Izglītības dokuments
-
Profesionālās kvalifikācijas apliecība
- Uz izglītības programmu attiecināmā kvalifikācija
-
Aprūpētājs (3.PKL)
- Valoda
-
Latviešu
- Paredzētais mācību norises laiks
-
-
darba dienu vakari
-
brīvdienas
-
- Īstenošanas periods (nedēļās)
-
36
- Informācija par izglītības programmu izglītības iestādes tīmekļa vietnē