- Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
-
960
- Teorija klātienē
-
233
- Teorija attālināti
-
93
- Praktiskie darbi klātienē
-
308
- Praktiskie darbi attālināti
-
86
- Prakse klātienē
-
240
Aprūpētājs
- Izglītības iestāde
- Programmas veids
-
Profesionālās tālākizglītības programma
- Mācību nozare
-
Veselības un sociālās aprūpes nozare
- Īstenošanas vietas
-
-
18. novembra iela 37A, Daugavpils, LV-5401
-
1. maija iela 5, Ludza, Ludzas nov., LV-5701
-
- Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
-
2 742,09 €
- Personas līdzfinansējums
-
137,10 €
- Priekšzināšanu līmenis
-
Interese par darbu sociālās aprūpes jomā. Vēlme mācīties un izprast aprūpētāja darba pienākumus un specifiku.
- Prasības iepriekšējai izglītībai
-
Vispārējā pamatizglītība (Apliecība par vispārējo pamatizglītību)
- Galvenās tēmas
-
1. Drošas darba vietas un darba vides nodrošināšana (96 māc. st.).
2. Atbalsta sniegšana klientam aprūpes laikā (58 māc. st.).
3. Klienta dzīves kvalitātes nodrošināšana (50 māc. st.).
4. Sociālpsiholoģijas pamati (38 māc. st.).
5. Sociālās aprūpes procesa nodrošināšana (152 māc. st.).
6. Higiēnas procedūru nodrošināšana (96 māc. st.).
7. Klienta pamatvajadzību nodrošināšana (90 māc. st.).
8. Klienta vispārējā veselības stāvokļa un vitālo rādītāju novērtēšana (35 māc. st.).
9. Paliatīvā aprūpe (32 māc. st.).
10. Pirmā palīdzība (30 māc. st.).
11. Aprūpētāja profesija, profesionālā ētika (35 māc. st.).
12. Aprūpētāja prakse (240 st.).
- Profesionālās kompetences
-
-
Spēja veikt darbības klienta urinācijas un defekācijas nodrošināšanai.
-
Spēja atpazīt klienta veselību un drošību apdraudošos faktorus.
-
Spēja veikt klienta tehnisko palīglīdzekļu kopšanu saskaņā ar to lietošanas instrukciju.
-
Spēja motivēt klientu ievērot dienas režīmu.
-
Spēja veidot drošu vidi telpā un ārpus tās.
-
Spēja nodrošināt klientam medikamentu uzņemšanu, atbilstoši veselības aprūpes speciālista norādījumiem un rekomendācijām.
-
Spēja veikt aprūpes darbības pilnvērtīga miega un atpūtas nodrošināšanai.
-
Spēja novērst klienta nošķiršanās un izolēšanas riskus un rīkoties saskaņā ar klienta vēlmēm.
-
Spēja veikt klienta veselības stāvokļa novērošanu un identificēt izmaiņas veselības stāvokļa izmaiņas.
-
Spēja nodrošināt higiēnas procedūras klientam ar inkontinenci.
-
Spēja identificēt iespējamās komplikācijas, veicot klienta barošanu caur zondi.
-
Spēja veicināt klienta līdzdarbību garīgās, fiziskās un sociālās aprūpes nodrošināšanā.
-
Spēja lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā.
-
Spēja veikt klienta ar inkontinenci aprūpi, lietojot inkontinences higiēnas aprīkojumu, mazgāšanas un kosmētiskos līdzekļus.
-
Spēja sniegt informāciju klientam par aktivitāšu nepieciešamību un to pieejamību.
-
Spēja ievērot klienta datu aizsardzību un konfidencialitāti.
-
Spēja veikt klienta starpenes aprūpi, pielietojot aprīkojumu un tehniskos palīglīdzekļus atbilstoši klienta aprūpes līmenim.
-
Spēja asistēt veselības aprūpes speciālistam klienta barošanā caur zondi.
-
Spēja lietot informācijas tehnoloģijas (profesionālās lietojumprogrammas) veikto aprūpes darbību atzīmēšanai.
-
Spēja lietot kāju un nagu kopšanas tehniku atbilstoši klienta sadarbošanās spējām, veselības stāvoklim.
-
Spēja nodrošināt sabalansēta uztura uzņemšanu atbilstoši klienta veselības un fiziskajam stāvoklim, pielietojot klienta barošanas tehniku un speciālos traukus un galda piederumus barošanas nodrošināšanai klientam ar funkcionāliem vai kognitīviem traucējumiem.
-
Spēja veikt klienta atbalstīšanu ikdienas aktivitāšu veikšanā un sīkās motorikas attīstīšanai, saglabāšanai un uzturēšanai.
-
Spēja precīzi dokumentēt aprūpes procesā veiktās darbības.
-
Spēja novērtēt kāju nagu patoloģiskos stāvokļus.
-
Spēja ievērot veselīga ēdiena pagatavošanas pamatprincipus.
-
Spēja identificēt klienta intereses.
-
Spēja izvērtēt vides pieejamības iespējas pirms pasākumu apmeklēšanas.
-
Spēja veikt klienta kāju un nagu kopšanu, lietojot atbilstošus ārstniecības un kosmētikas līdzekļus kāju un nagu kopšanai.
-
Spēja pagatavot ēdienu klientam, ievērojot klientam nozīmēto ārstnieciskās diētas formu ēdiena pagatavošanai.
-
Spēja motivēt klientu izteikt ierosinājumus pakalpojuma uzlabojumiem.
-
Spēja novērtēt roku nagu patoloģiskos stāvokļus.
-
Spēja nodrošināt pietiekamu šķidruma uzņemšanu atbilstoši klienta veselības un fizioloģiskajam stāvoklim.
-
Spēja veikt klienta roku ādas un roku nagu kopšanu, lietojot atbilstošus ārstniecības un kosmētikas līdzekļus roku un roku nagu kopšanai.
-
Spēja palīdzēt klientam apģērbties vai noģērbties, ievērojot klienta individuālās vajadzības un funkcionālos traucējumus.
-
Spēja novērtēt klienta veselības stāvokli pirms un pēc masāžas pamatelementu lietošanas.
-
Spēja sagatavot nepieciešamos resursus, aprīkojumu un tehniskos palīglīdzekļus kvalitatīvai klienta aprūpes nodrošināšanai.
-
Spēja lietot masāžas tehnikas pamatelementus klienta asinsrites uzlabošanai higiēnas procedūru veikšanas laikā.
-
Spēja sagatavoties aprūpes darba veikšanai, izvēloties piemērotus aprūpes līdzekļus, tehnisko aprīkojumu un iekārtas.
-
Spēja nodrošināt klienta mazgāšanu, ievērojot klienta individuālās vajadzības, ādas īpatnības un klienta drošību.
-
Spēja izvēlēties klienta mazgāšanas veidu atbilstoši klienta veselības stāvoklim un sadarbošanās spējām.
-
Spēja novērtēt klienta līdzdarbību mazgāšanas procesā.
-
Spēja iesaistīt klientu piedāvātajās aktivitātēs un veselības aprūpes pakalpojumos, ievērojot veselības aprūpes speciālistu rekomendācijas.
-
Spēja veikt ūdens piegādi un iznešanu, ievērojot sanitārās un ergonomikas prasības.
-
Spēja veikt istabas augu kopšanu pēc klienta lūguma.
-
Spēja veikt klienta pārvietošanu, pielietojot tehniskos palīglīdzekļus, ievērojot ergonomikas pamatprincipus.
-
Spēja veidot pozitīvu dialogu ar klientu par aprūpes procesā iesaistīto profesionāļu darbības mērķiem.
-
Spēja veikt pasākumus siltuma nodrošināšanai un saglabāšanai, atbilstoši ugunsdrošības prasībām.
-
Spēja vienoties ar klientu par viņa personīgo mantu glabāšanas un kārtošanas kārtību.
-
Spēja pielietot pozicionēšanas tehniku izgulējumu profilakses nodrošināšanai.
-
Spēja veikt galvas ādas kopšanu un matu mazgāšanu atbilstoši klienta veselības stāvoklim un sadarbošanās spējām.
-
Spēja lietot, kopt un uzglabāt virtuves inventāru un sadzīves tehniku.
-
Spēja nodrošināt klienta komfortu un drošību pozicionēšanas laikā.
-
Spēja veikt klienta ikdienas matu sakārtojumu, lietojot atbilstošu aprīkojumu un kosmētikas līdzekļus.
-
Spēja nodot un saņemt informāciju atbilstoši kompetencei.
-
Spēja nodrošināt klienta veļas tīrību un uzglabāšanu.
-
Spēja veikt klienta pozicionēšanu, pielietojot tehniskos palīglīdzekļus un aprīkojumu pozicionēšanas laikā, kā arī ievērojot ergonomikas pamatprincipus.
-
Spēja veikt klienta sejas apmatojuma kopšanu, pielietojot nepieciešamos instrumentus un materiālus atbilstoši darba aizsardzības prasībām.
-
Spēja strādāt komandā, ja pakalpojums vienlaicīgi jānodrošina vairākiem speciālistam.
-
Spēja nodrošināt atkritumu savākšanu, šķirošanu un utilizāciju atbilstoši sociālās aprūpes iestādes higiēniskajam un pretepidēmiskajam plānam.
-
Spēja veikt klienta gultas klāšanu un gultas veļas maiņu, lietojot atbilstošu tehniku “aizņemtas gultas” un “neaizņemtas gultas” klāšanā.
-
Spēja veikt klienta sejas (acu, ausu un deguna) ikdienas kopšanu, lietojot atbilstošus higiēnas un kosmētikas līdzekļus, kā arī medikamentus.
-
Spēja izprast kompetenču sadalījumu starp dažādu pakalpojumu sniedzējiem.
-
Spēja veikt telpu ikdienas uzkopšanu saskaņā ar higiēnas un pretepidēmiskā režīma prasībām, ievērojot telpu uzkopšanas zonējumu.
-
Spēja nodrošināt pasākumus infekciju izplatības kontrolei infekciozas veļas savākšanas laikā.
-
Spēja veikt klienta zobu un zobu protēžu tīrīšanu, pielietojot zobu un zobu protēžu tīrīšanas līdzekļus.
-
Spēja vienoties ar citiem komandas locekļiem par turpmāko informācijas apmaiņu un atgriezeniskās saites uzturēšanu.
-
Spēja rūpēties par klienta mājdzīvniekiem pēc klienta norādījumiem.
-
Spēja nodrošināt klienta ķermeņa veļas maiņu atbilstoši klienta individuālajām vajadzībām un pašaprūpes līmenim.
-
Spēja veikt klienta mutes dobuma kopšanu, pielietojot mutes dobuma kopšanas līdzekļus.
-
Spēja nodrošināt regulāru un precīzu informācijas sniegšanu aprūpes procesā iesaistītajām personām par sasniegtajiem rezultātiem un vēlamajām izmaiņām.
-
Spēja iegādāties pārtikas produktus atbilstoši veselīga uztura pamatnosacījumiem, ievērojot to realizācijas termiņus.
-
Spēja noteikt un iespēju robežās novērst vai mazināt inkontinences izraisītās komplikācijas.
-
Spēja pielietot inventāru klienta higiēnas procedūru nodrošināšanai.
-
Spēja iesaistīties komandas darbā savas kompetences ietvaros.
-
Spēja veikt pirkumus atbilstoši klienta norādījumiem.
-
Spēja novērtēt klienta sadarbības spējas higiēnas procedūru nodrošināšanas laikā.
-
Spēja nodrošināt klienta drošību tehnisko palīglīdzekļu izmantošanas laikā.
-
Spēja nodrošināt klientu izolāciju epidēmiju un infekcijas slimību laikā.
-
Spēja sagatavot aprīkojumu un telpu klienta higiēnas procedūru veikšanai.
-
Spēja nodrošināt infekciju kontroli infekciju slimību izplatības un epidēmiju laikā savas kompetences ietvaros.
-
Spēja nodrošināt klienta mazgāšanu, ievērojot klienta individuālās vajadzības un klienta drošību.
-
Spēja orientēties normatīvajos aktos, kas regulē aprūpes darbu.
-
Spēja novērtēt klienta līdzdarbības iespējas mazgāšanās veikšanai.
-
Spēja ievērot klienta tiesības, sekojot līdzi aktualitātēm nozares saistošajos normatīvajos aktos.
-
Spēja iesaistīties drošības pogas un elektroniskās uzraudzības sistēmas lietošanā.
-
Spēja sniegt klientam psihoemocionālu un psihosociālu atbalstu.
-
Spēja nodrošināt klientam nepārtrauktu uzraudzību.
-
Spēja veikt pasākumus infekciju izplatības mazināšanai vai novēršanai saistībā ar klienta izdalījumiem.
-
Spēja veikt klienta izdalījumu savākšanu atbilstoši izdalījumu veidam.
-
Spēja veikt izdalījumu novērtēšanu saistībā ar klienta veselības pataloģijām.
-
Spēja identificēt urinācijas un defekācijas problēmas klientiem ar mazkustīgu dzīves veidu.
-
Spēja ievērot korespondences konfidencialitāti.
-
Spēja identificēt patoloģiskos procesus pēc urinācijas un defekācijas.
-
Spēja sagatavot vai palīdzēt sagatavot korespondenci un sūtījumu atbilstoši klienta norādījumiem.
-
Spēja veikt preses izdevumu iegādi, pasūtīšanu vai abonēšanu atbilstoši klienta interesēm, t.sk. izmantojot e-vidi.
-
Spēja ievērot konfidencialitāti veicot maksājumus.
-
Spēja veikt klienta uzticētos maksājumus, t.sk. maksājumus e-vidē.
-
Spēja veikt darbības klienta pēcnāves aprūpes nodrošināšanā savas kompetences ietvaros.
-
Spēja noskaidrot klienta apmierinātību ar sniegto aprūpes pakalpojumu un tā kvalitāti.
-
Spēja veikt paliatīva un mirstoša klienta aprūpi.
-
Spēja veidot jēgpilnu dialogu klienta dzīves aktivitāšu uzturēšanai.
-
Spēja sniegt pirmo palīdzību visās vecuma grupās savas kompetences ietvaros.
-
Spēja mudināt klientu saglabāt līdzdarbību pašaprūpē.
-
Spēja noteikt klienta veselības stāvokļa izmaiņas, pielietojot tehniku veselības stāvokļa izmaiņu noteikšanai.
-
Spēja veikt specifisko aprūpi atbilstoši klienta individuālajām vajadzībām.
-
Spēja iesaistīt klientu aprūpes procesā.
-
Spēja informēt klienta aprūpē iesaistītos piederīgos aprūpes jautājumos.
-
Spēja nodrošināt klientam tehniskā palīglīdzekļa pieejamību.
-
Spēja nodrošināt klientam dzīves aktivitātes un to saglabāšanu.
-
Spēja izskaidrot klientam pakalpojuma saņemšanas un sniegšanas nosacījumus.
-
Spēja izvērtēt tehniskā palīglīdzekļa funkcionalitāti saskaņā ar lietošanas instrukciju.
-
Spēja veikt klienta ledusskapja atkausēšanu un tīrīšanu, ievērojot elektrodrošības pasākumus un pārtikas produktu uzglabāšanas noteikumus.
-
Spēja veikt klienta apavu kopšanu un nodrošināt to glabāšanu atbilstoši higiēnas prasībām.
-
Spēja nodrošināt dzeramā ūdens uzglabāšanu, atbilstoši higiēnas prasībām.
-
Spēja lietot matu mazgāšanas inventāru, mazgāšanas līdzekļus, kosmētiku atbilstoši matu mazgāšanas veidam un klienta individuālajām vajadzībām.
-
Spēja identificēt iespējamos draudus pakalpojuma sniegšanas laikā un piesaistīt attiecīgo speciālistu to novēršanai.
-
Spēja nodrošināt pasākumu apmeklēšanu, ievērojot klienta drošību.
-
Spēja novērtēt tehniskā palīglīdzekļa, vides pieejamības, specializētā transporta nozīmi aprūpes procesa nodrošināšanā.
-
Spēja apzināt klienta vajadzības pēc sabiedriskās dzīves.
-
Spēja izprast pakalpojumu pēctecības un mijiedarbības nozīmi aprūpes procesā.
-
Spēja sniegt klientam atbalstu un drošības sajūtu pārvietošanās laikā.
-
Spēja sadarboties ar klienta atbalsta sistēmām - personām, iestādēm, speciālistiem un pakalpojumu sniedzējiem.
-
Spēja palīdzēt klientam pārvietoties telpā un ārpus tās.
-
Spēja izvēlēties un lietot atbilstošus tehniskos palīglīdzekļus klientam piemērotākos un atbilstošākos tehniskos palīglīdzekļus, ievērojot klienta drošību.
-
Spēja veikt procedūras un pasākumus pēc saskarsmes ar potenciāli infekcioziem bioloģiskiem materiāliem.
-
- Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums
-
Attālinātām mācībām personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums: tiešsaistes lekcijām dators vai planšete, telefons ar stabilu interneta pieslēgumu (Wi-Fi vai vadu savienojums) un pārlūkprogrammu. Vēlami ar webkameras un mikrofona izmantošanas iespējām, austiņas. Lietojumprogrammas: Zoom; Microsoft Office vai Google Docs u.c.
- Noslēguma pārbaudījums
-
Eksāmens
- Izglītības dokuments
-
Profesionālās kvalifikācijas apliecība
- Uz izglītības programmu attiecināmā kvalifikācija
-
Aprūpētājs (3.PKL)
- Valoda
-
Latviešu
- Paredzētais mācību norises laiks
-
-
jaukti
-
- Īstenošanas periods (nedēļās)
-
54
- Informācija par izglītības programmu izglītības iestādes tīmekļa vietnē