- Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
-
960
- Teorija klātienē
-
180
- Teorija attālināti
-
108
- Praktiskie darbi klātienē
-
360
- Praktiskie darbi attālināti
-
72
- Prakse klātienē
-
240
Programmēšanas tehniķis
- Izglītības iestāde
- Programmas veids
-
Profesionālās tālākizglītības programma
- Mācību nozare
-
Elektronisko un optisko iekārtu ražošanas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozare
- Īstenošanas vietas
-
-
18. novembra iela 37A, Daugavpils, LV-5401
-
- Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
-
2 127,19 €
- Personas līdzfinansējums
-
106,36 €
- Priekšzināšanu līmenis
-
Prasmes darbā ar datoru, tostarp zināšanas par dažādu operētājsistēmu lietošanu (Windows, Linux utt.). Spēja domāt strukturēti un analītiski, lai risinātu tehniskus uzdevumus un problēmas. Interese par tehnoloģijām un datoriem. Vēlme mācīties un izprast programmēšanas tehniķa darba pienākumus un specifiku.
- Prasības iepriekšējai izglītībai
-
Vispārējā vidējā izglītība (atestāts par vispārējo vidējo izglītību)
- Galvenās tēmas
-
Moduļi:
Sabiedrības un cilvēka drošība (1., 2.līmenis).
Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas (2.līmenis).
Iniciatīva un uzņēmējdarbība (2.līmenis).
Valodas, kultūras izpratne un izpausmes (2.līmenis).
EIKT pamatprocesi un darbu veidi.
EIKT nozares tehnisko darbu pamatiemaņas.
Algoritmēšanas un programmēšanas pamati.
Preču un pakalpojumu izvēle EIKT infrastruktūras izveidei.
Programmas koda rakstīšana (Kodēšana).
Programmas izstrādes process.
Datu bāzu tehnoloģijas.
Programmu uzturēšana.
Matemātikas speciālās nodaļas.
Programmu projektēšana.
Programmu testēšana.
Lietotnes programmēšana (izvēles moduļis).
EIKT produktu izstrāde (izvēles moduļis).
Industriālo iekārtu programmēšana (izvēles moduļis).
Specifiskas programmēšanas vides (izvēles moduļis).
Programmēšanas tehniķa prakse.
- Profesionālās kompetences
-
-
Spēja piedalīties lietotāja konstatēto kļūdu reproducēšanā, sagatavojot atbilstošu vidi un situācijas.
-
Spēja patstāvīgi vai komandā iepazīties ar definētajām programmas vienības funkcionālajām un nefunkcionālajām prasībām.
-
Spēja piedalīties programmu uzturēšanas procesu nodrošināšanā.
-
Spēja veicināt piegādāto programmu savlaicīgu un kvalitatīvu integrāciju testēšanas un darbināšanas vidēs.
-
Spēja sadarboties starpfunkcionālās komandās, skaidri un strukturēti, pamatojot savu viedokli un ieklausoties citu dalībnieku viedokļos.
-
Spēja patstāvīgi vai komandā integrēt programmas vienības piegādes/nodevumus testēšanas un darbināšanas vidēs.
-
Spēja patstāvīgi vai komandā veidot un pārvaldīt programmas vienības piegādes/nodevumus atbilstoši piegādes resursu plānojumam.
-
Spēja patstāvīgi vai komandā pārvaldīt izstrādes uzdevumu darbplūsmas, veicot uzdevumu prioritizēšanu un izmantojot uzdevumu pārvaldības sistēmas.
-
Spēja piedalīties programmas testēšanas dokumentācijas sagatavošanā, strādājot komandā.
-
Spēja piedalīties lietotāja konstatēto kļūdu reproducēšanā, sagatavojot atbilstošu vidi un situācijas.
-
Spēja analizēt programmas vienības testa rezultātus un veikt konstatēto neatbilstību analīzi.
-
Spēja izpildīt programmas vienības testus un dokumentēt informāciju par incidentiem/problēmām.
-
Spēja sagatavot programmas vienības testus.
-
Spēja atkļūdot programmas vienības kodu, identificējot un novēršot kļūdu rašanās cēloņus.
-
Spēja lietot programmas koda pārvaldības sistēmas.
-
Spēja piedalīties programmas koda dokumentēšanā atbilstoši vadlīnijām.
-
Spēja optimizēt programmas vienības koda veiktspēju, atbilstoši iegūtajiem mērījumiem un programmas prasībām, strādājot komandā.
-
Spēja apstrādāt un analizēt programmas vienības datus pēc tehniskās un loģiskās struktūras.
-
Spēja izstrādāt programmas vienības kodu, atbilstoši projektējumam un kodēšanas vadlīnijām.
-
Spēja dokumentēt programmas vienības projektējumu, strukturējot informāciju, balstoties uz definētām dokumentēšanas pieejām.
-
Spēja projektēt programmas vienības saskarnes, ņemot vērā programmas prasības.
-
Spēja konstruēt algoritmus, ņemot vērā programmas prasības.
-
Spēja veidot vienkāršas datu struktūras un datu modeļus atbilstoši definētajām prasībām.
-
Spēja iepazīties ar programmas vienības projektējuma aprakstu, izvērtējot programmas funkcionālās un nefunkcionālās prasības.
-
Spēja piedalīties izmaiņu pieprasījumu un problēmu ziņojumu apstrādē.
-
Spēja patstāvīgi vai komandā iepazīties ar definētajām programmas vienības funkcionālajām un nefunkcionālajām prasībām.
-
Spēja piedalīties programmas testēšanas dokumentācijas sagatavošanā, strādājot komandā.
-
- Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums
-
Attālinātām mācībām: pretendenta un pedagoga materiāltehniskais nodrošinājums: tiešsaistes lekcijām dators ar stabilu interneta pieslēgumu (Wi-Fi vai vadu savienojums) un pārlūkprogrammu. Vēlami ar webkameras un mikrofona izmantošanas iespējām, austiņas. (Minimālās prasības datoram: divkodolu procesors ar frekvenci vismaz 2.0 GHz vai labāks; operatīvā atmiņa (RAM) vismaz 4 GB, bet ieteicami 16 GB; cietais disks HD vai SSD (ieteicams) ar vismaz 20GB; operētājsistēma Windows 10/11) Praktisko darbu izpildei ieteicami divi monitori. Lietojumprogrammas: programmēšanas valodas un attīstības vides (IDE): Python (ar bibliotēku pārvaldnieku), JavaScript, C# u.c.; Visual Studio Community, Visual Studio Code; Git un GitHub; Zoom; Microsoft Office vai Google Docs u.c. (programmatūras instalēšanas instrukcijas tiks sniegtas mācību procesā).
- Noslēguma pārbaudījums
-
Eksāmens
- Izglītības dokuments
-
Profesionālās kvalifikācijas apliecība
- Uz izglītības programmu attiecināmā kvalifikācija
-
Programmēšanas tehniķis (4.PKL)
- Valoda
-
Latviešu
- Paredzētais mācību norises laiks
-
-
jaukti
-
- Īstenošanas periods (nedēļās)
-
54
- Informācija par izglītības programmu izglītības iestādes tīmekļa vietnē