- Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
-
960
- Teorija klātienē
-
26
- Teorija attālināti
-
354
- Praktiskie darbi klātienē
-
172
- Praktiskie darbi attālināti
-
168
- Prakse klātienē
-
240
Aprūpētājs
- Izglītības iestāde
- Programmas veids
-
Profesionālās tālākizglītības programma
- Mācību nozare
-
Veselības un sociālās aprūpes nozare
- Īstenošanas vietas
-
-
Saules iela 38, Daugavpils, LV-5401
-
- Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
-
2 742,09 €
- Personas līdzfinansējums
-
137,10 €
- Priekšzināšanu līmenis
-
MS Word un MS Excel, interneta vietnes un pārlūkprogrammu lietošanas pamatprasmes (tiešsaistes teorijas nodarbībām).
- Prasības iepriekšējai izglītībai
-
Vispārējā pamatizglītība (Apliecība par vispārējo pamatizglītību)
- Galvenās tēmas
-
Aprūpes process un pašaprūpe, profesionālā ētika.
Sociālpsiholoģija un saskarsmes pamati.
Sanitārija un higiēnas pamati.
Pirmā palīdzība.
Veselības aprūpe mājās.
Dokumentu pārvaldība.
Ergonomikas pamati.
Sabiedrība un cilvēka drošība.Kvalifikācijas prakse.
- Profesionālās kompetences
-
-
Spēja vienoties ar citiem komandas locekļiem par turpmāko informācijas apmaiņu un atgriezeniskās saites uzturēšanu.
-
Spēja veikt klienta izdalījumu savākšanu atbilstoši izdalījumu veidam.
-
Spēja veikt izdalījumu novērtēšanu saistībā ar klienta veselības pataloģijām.
-
Spēja pielietot pozicionēšanas tehniku izgulējumu profilakses nodrošināšanai.
-
Spēja identificēt urinācijas un defekācijas problēmas klientiem ar mazkustīgu dzīves veidu.
-
Spēja lietot, kopt un uzglabāt virtuves inventāru un sadzīves tehniku.
-
Spēja nodrošināt klienta komfortu un drošību pozicionēšanas laikā.
-
Spēja identificēt patoloģiskos procesus pēc urinācijas un defekācijas.
-
Spēja nodrošināt klienta veļas tīrību un uzglabāšanu.
-
Spēja veikt klienta pozicionēšanu, pielietojot tehniskos palīglīdzekļus un aprīkojumu pozicionēšanas laikā, kā arī ievērojot ergonomikas pamatprincipus.
-
Spēja veikt darbības klienta urinācijas un defekācijas nodrošināšanai.
-
Spēja nodrošināt atkritumu savākšanu, šķirošanu un utilizāciju atbilstoši sociālās aprūpes iestādes higiēniskajam un pretepidēmiskajam plānam.
-
Spēja veikt klienta gultas klāšanu un gultas veļas maiņu, lietojot atbilstošu tehniku “aizņemtas gultas” un “neaizņemtas gultas” klāšanā.
-
Spēja motivēt klientu ievērot dienas režīmu.
-
Spēja veikt telpu ikdienas uzkopšanu saskaņā ar higiēnas un pretepidēmiskā režīma prasībām, ievērojot telpu uzkopšanas zonējumu.
-
Spēja veikt klienta ar inkontinenci aprūpi, lietojot inkontinences higiēnas aprīkojumu, mazgāšanas un kosmētiskos līdzekļus.
-
Spēja veikt aprūpes darbības pilnvērtīga miega un atpūtas nodrošināšanai.
-
Spēja identificēt iespējamās komplikācijas, veicot klienta barošanu caur zondi.
-
Spēja veikt klienta starpenes aprūpi, pielietojot aprīkojumu un tehniskos palīglīdzekļus atbilstoši klienta aprūpes līmenim.
-
Spēja asistēt veselības aprūpes speciālistam klienta barošanā caur zondi.
-
Spēja lietot kāju un nagu kopšanas tehniku atbilstoši klienta sadarbošanās spējām, veselības stāvoklim.
-
Spēja nodrošināt sabalansēta uztura uzņemšanu atbilstoši klienta veselības un fiziskajam stāvoklim, pielietojot klienta barošanas tehniku un speciālos traukus un galda piederumus barošanas nodrošināšanai klientam ar funkcionāliem vai kognitīviem traucējumiem.
-
Spēja novērtēt kāju nagu patoloģiskos stāvokļus.
-
Spēja nodrošināt infekciju kontroli infekciju slimību izplatības un epidēmiju laikā savas kompetences ietvaros.
-
Spēja ievērot veselīga ēdiena pagatavošanas pamatprincipus.
-
Spēja veikt klienta kāju un nagu kopšanu, lietojot atbilstošus ārstniecības un kosmētikas līdzekļus kāju un nagu kopšanai.
-
Spēja pagatavot ēdienu klientam, ievērojot klientam nozīmēto ārstnieciskās diētas formu ēdiena pagatavošanai.
-
Spēja novērtēt roku nagu patoloģiskos stāvokļus.
-
Spēja nodrošināt pietiekamu šķidruma uzņemšanu atbilstoši klienta veselības un fizioloģiskajam stāvoklim.
-
Spēja veikt klienta roku ādas un roku nagu kopšanu, lietojot atbilstošus ārstniecības un kosmētikas līdzekļus roku un roku nagu kopšanai.
-
Spēja palīdzēt klientam apģērbties vai noģērbties, ievērojot klienta individuālās vajadzības un funkcionālos traucējumus.
-
Spēja novērtēt klienta veselības stāvokli pirms un pēc masāžas pamatelementu lietošanas.
-
Spēja sagatavot nepieciešamos resursus, aprīkojumu un tehniskos palīglīdzekļus kvalitatīvai klienta aprūpes nodrošināšanai.
-
Spēja lietot masāžas tehnikas pamatelementus klienta asinsrites uzlabošanai higiēnas procedūru veikšanas laikā.
-
Spēja nodrošināt klienta mazgāšanu, ievērojot klienta individuālās vajadzības, ādas īpatnības un klienta drošību.
-
Spēja izvēlēties klienta mazgāšanas veidu atbilstoši klienta veselības stāvoklim un sadarbošanās spējām.
-
Spēja novērtēt klienta līdzdarbību mazgāšanas procesā.
-
Spēja lietot matu mazgāšanas inventāru, mazgāšanas līdzekļus, kosmētiku atbilstoši matu mazgāšanas veidam un klienta individuālajām vajadzībām.
-
Spēja veikt galvas ādas kopšanu un matu mazgāšanu atbilstoši klienta veselības stāvoklim un sadarbošanās spējām.
-
Spēja veikt klienta ikdienas matu sakārtojumu, lietojot atbilstošu aprīkojumu un kosmētikas līdzekļus.
-
Spēja identificēt klienta intereses.
-
Spēja veikt klienta veselības stāvokļa novērošanu un identificēt izmaiņas veselības stāvokļa izmaiņas.
-
Spēja veikt klienta sejas apmatojuma kopšanu, pielietojot nepieciešamos instrumentus un materiālus atbilstoši darba aizsardzības prasībām.
-
Spēja motivēt klientu izteikt ierosinājumus pakalpojuma uzlabojumiem.
-
Spēja veikt klienta sejas (acu, ausu un deguna) ikdienas kopšanu, lietojot atbilstošus higiēnas un kosmētikas līdzekļus, kā arī medikamentus.
-
Spēja noskaidrot klienta apmierinātību ar sniegto aprūpes pakalpojumu un tā kvalitāti.
-
Spēja iesaistīt klientu aprūpes procesā.
-
Spēja lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā.
-
Spēja sniegt informāciju klientam par aktivitāšu nepieciešamību un to pieejamību.
-
Spēja ievērot klienta datu aizsardzību un konfidencialitāti.
-
Spēja veikt klienta atbalstīšanu ikdienas aktivitāšu veikšanā un sīkās motorikas attīstīšanai, saglabāšanai un uzturēšanai.
-
Spēja veikt klienta zobu un zobu protēžu tīrīšanu, pielietojot zobu un zobu protēžu tīrīšanas līdzekļus.
-
Spēja veikt klienta mutes dobuma kopšanu, pielietojot mutes dobuma kopšanas līdzekļus.
-
Spēja lietot informācijas tehnoloģijas (profesionālās lietojumprogrammas) veikto aprūpes darbību atzīmēšanai.
-
Spēja pielietot inventāru klienta higiēnas procedūru nodrošināšanai.
-
Spēja precīzi dokumentēt aprūpes procesā veiktās darbības.
-
Spēja novērtēt klienta sadarbības spējas higiēnas procedūru nodrošināšanas laikā.
-
Spēja izvērtēt vides pieejamības iespējas pirms pasākumu apmeklēšanas.
-
Spēja sniegt pirmo palīdzību visās vecuma grupās savas kompetences ietvaros.
-
Spēja veidot jēgpilnu dialogu klienta dzīves aktivitāšu uzturēšanai.
-
Spēja sagatavot aprīkojumu un telpu klienta higiēnas procedūru veikšanai.
-
Spēja nodrošināt pasākumu apmeklēšanu, ievērojot klienta drošību.
-
Spēja mudināt klientu saglabāt līdzdarbību pašaprūpē.
-
Spēja nodrošināt klienta mazgāšanu, ievērojot klienta individuālās vajadzības un klienta drošību.
-
Spēja apzināt klienta vajadzības pēc sabiedriskās dzīves.
-
Spēja noteikt klienta veselības stāvokļa izmaiņas, pielietojot tehniku veselības stāvokļa izmaiņu noteikšanai.
-
Spēja novērtēt klienta līdzdarbības iespējas mazgāšanās veikšanai.
-
Spēja sniegt klientam atbalstu un drošības sajūtu pārvietošanās laikā.
-
Spēja informēt klienta aprūpē iesaistītos piederīgos aprūpes jautājumos.
-
Spēja nodrošināt klientam dzīves aktivitātes un to saglabāšanu.
-
Spēja sniegt klientam psihoemocionālu un psihosociālu atbalstu.
-
Spēja palīdzēt klientam pārvietoties telpā un ārpus tās.
-
Spēja izskaidrot klientam pakalpojuma saņemšanas un sniegšanas nosacījumus.
-
Spēja veikt klienta ledusskapja atkausēšanu un tīrīšanu, ievērojot elektrodrošības pasākumus un pārtikas produktu uzglabāšanas noteikumus.
-
Spēja veikt pasākumus infekciju izplatības mazināšanai vai novēršanai saistībā ar klienta izdalījumiem.
-
Spēja izvēlēties un lietot atbilstošus tehniskos palīglīdzekļus klientam piemērotākos un atbilstošākos tehniskos palīglīdzekļus, ievērojot klienta drošību.
-
Spēja iesaistīt klientu piedāvātajās aktivitātēs un veselības aprūpes pakalpojumos, ievērojot veselības aprūpes speciālistu rekomendācijas.
-
Spēja veikt ūdens piegādi un iznešanu, ievērojot sanitārās un ergonomikas prasības.
-
Spēja veikt istabas augu kopšanu pēc klienta lūguma.
-
Spēja nodrošināt klienta drošību tehnisko palīglīdzekļu izmantošanas laikā.
-
Spēja veidot pozitīvu dialogu ar klientu par aprūpes procesā iesaistīto profesionāļu darbības mērķiem.
-
Spēja veikt pasākumus siltuma nodrošināšanai un saglabāšanai, atbilstoši ugunsdrošības prasībām.
-
Spēja vienoties ar klientu par viņa personīgo mantu glabāšanas un kārtošanas kārtību.
-
Spēja veikt klienta pārvietošanu, pielietojot tehniskos palīglīdzekļus, ievērojot ergonomikas pamatprincipus.
-
Spēja nodot un saņemt informāciju atbilstoši kompetencei.
-
Spēja veikt klienta apavu kopšanu un nodrošināt to glabāšanu atbilstoši higiēnas prasībām.
-
Spēja strādāt komandā, ja pakalpojums vienlaicīgi jānodrošina vairākiem speciālistam.
-
Spēja nodrošināt dzeramā ūdens uzglabāšanu, atbilstoši higiēnas prasībām.
-
Spēja izprast kompetenču sadalījumu starp dažādu pakalpojumu sniedzējiem.
-
Spēja nodrošināt regulāru un precīzu informācijas sniegšanu aprūpes procesā iesaistītajām personām par sasniegtajiem rezultātiem un vēlamajām izmaiņām.
-
Spēja nodrošināt pasākumus infekciju izplatības kontrolei infekciozas veļas savākšanas laikā.
-
Spēja iesaistīties komandas darbā savas kompetences ietvaros.
-
Spēja rūpēties par klienta mājdzīvniekiem pēc klienta norādījumiem.
-
Spēja nodrošināt klienta ķermeņa veļas maiņu atbilstoši klienta individuālajām vajadzībām un pašaprūpes līmenim.
-
Spēja identificēt iespējamos draudus pakalpojuma sniegšanas laikā un piesaistīt attiecīgo speciālistu to novēršanai.
-
Spēja iegādāties pārtikas produktus atbilstoši veselīga uztura pamatnosacījumiem, ievērojot to realizācijas termiņus.
-
Spēja noteikt un iespēju robežās novērst vai mazināt inkontinences izraisītās komplikācijas.
-
Spēja novērtēt tehniskā palīglīdzekļa, vides pieejamības, specializētā transporta nozīmi aprūpes procesa nodrošināšanā.
-
Spēja veikt pirkumus atbilstoši klienta norādījumiem.
-
Spēja nodrošināt higiēnas procedūras klientam ar inkontinenci.
-
Spēja izprast pakalpojumu pēctecības un mijiedarbības nozīmi aprūpes procesā.
-
Spēja ievērot korespondences konfidencialitāti.
-
Spēja sadarboties ar klienta atbalsta sistēmām - personām, iestādēm, speciālistiem un pakalpojumu sniedzējiem.
-
Spēja sagatavot vai palīdzēt sagatavot korespondenci un sūtījumu atbilstoši klienta norādījumiem.
-
Spēja veikt procedūras un pasākumus pēc saskarsmes ar potenciāli infekcioziem bioloģiskiem materiāliem.
-
Spēja veikt preses izdevumu iegādi, pasūtīšanu vai abonēšanu atbilstoši klienta interesēm, t.sk. izmantojot e-vidi.
-
Spēja nodrošināt klientu izolāciju epidēmiju un infekcijas slimību laikā.
-
Spēja ievērot konfidencialitāti veicot maksājumus.
-
Spēja veikt klienta uzticētos maksājumus, t.sk. maksājumus e-vidē.
-
Spēja orientēties normatīvajos aktos, kas regulē aprūpes darbu.
-
Spēja veikt darbības klienta pēcnāves aprūpes nodrošināšanā savas kompetences ietvaros.
-
Spēja ievērot klienta tiesības, sekojot līdzi aktualitātēm nozares saistošajos normatīvajos aktos.
-
Spēja sagatavoties aprūpes darba veikšanai, izvēloties piemērotus aprūpes līdzekļus, tehnisko aprīkojumu un iekārtas.
-
Spēja iesaistīties drošības pogas un elektroniskās uzraudzības sistēmas lietošanā.
-
Spēja veikt paliatīva un mirstoša klienta aprūpi.
-
Spēja veikt specifisko aprūpi atbilstoši klienta individuālajām vajadzībām.
-
Spēja nodrošināt klientam nepārtrauktu uzraudzību.
-
Spēja atpazīt klienta veselību un drošību apdraudošos faktorus.
-
Spēja nodrošināt klientam tehniskā palīglīdzekļa pieejamību.
-
Spēja izvērtēt tehniskā palīglīdzekļa funkcionalitāti saskaņā ar lietošanas instrukciju.
-
Spēja veidot drošu vidi telpā un ārpus tās.
-
Spēja veikt klienta tehnisko palīglīdzekļu kopšanu saskaņā ar to lietošanas instrukciju.
-
Spēja novērst klienta nošķiršanās un izolēšanas riskus un rīkoties saskaņā ar klienta vēlmēm.
-
Spēja nodrošināt klientam medikamentu uzņemšanu, atbilstoši veselības aprūpes speciālista norādījumiem un rekomendācijām.
-
Spēja veicināt klienta līdzdarbību garīgās, fiziskās un sociālās aprūpes nodrošināšanā.
-
- Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums
-
Datortehnikas komplekts ar interneta pieslēgumu (tiešsaistes teorijas nodarbībām).
- Noslēguma pārbaudījums
-
Eksāmens
- Izglītības dokuments
-
Profesionālās kvalifikācijas apliecība
- Uz izglītības programmu attiecināmā kvalifikācija
-
Aprūpētājs (3.PKL)
- Valoda
-
Latviešu
- Paredzētais mācību norises laiks
-
-
darba dienu vakari
-
brīvdienas
-
darba dienās, darba laikā
-
jaukti
-
- Īstenošanas periods (nedēļās)
-
54
- Informācija par izglītības programmu izglītības iestādes tīmekļa vietnē