stars.gov.lv

Dizaina domāšana un mākslīgā intelekta rīki radošajiem risinājumiem

Izglītības iestāde
Programmas veids
Studiju modulis
Mācību nozare
Uzņēmējdarbības, finanšu, grāmatvedības, administrēšanas nozare  
Īstenošanas vietas
  • Attālināti
Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
566,63 €
Personas līdzfinansējums
169,99 €
Priekšzināšanu līmenis

 Nav nepieciešamas priekšzināšanas dizaina domāšanā un mākslīgā intelekta rīku lietošanā

Prasības iepriekšējai izglītībai
Vispārējā vidējā izglītība (atestāts par vispārējo vidējo izglītību)
Galvenās tēmas

Mākslīgā intelekta rīki produktivitātei
Mākslīgā intelekta (MI) rīki un to loma produktivitātes uzlabošanā. Kas ir MI? MI iespējas produktivitātes uzlabošanā. MI rīki ikdienas darbu organizēšanai.
2. Teksta radīšana ar MI rīkiem. ChatGPT un citu rīku izmantošana rakstu, ziņojumu, e-pastu ģenerēšanai. Kā izmantot MI, lai pielāgotu tekstus dažādiem mērķiem (mārketingam, informācijas izplatīšanai u.c.).
3. Uzvedņu inženierija un tās pielietošana. Kas ir uzvednes un kā to efektīvi izveidot? Labākās prakses uzvedņu veidošanai.
4. Vizuālā satura veidošana ar MI rīkiem (Canva, DALL-E). Canva AI funkcijas un DALL-E pielietojums attēlu ģenerēšanai.
5. Automatizācija ar MI rīkiem projektu vadībā (ClickUp, Trello u.c.). Uzdevumu un projektu vadības rīku MI funkcijas (ClickUp, Trello u.c.). Automātiska uzdevumu sadalīšana un plānošana.
6. Tekstu rediģēšana un uzlabošana ar MI rīkiem. Teksta korektūra ar MI palīdzību (Grammarly, Quillbot).
7. Ideju radīšana un inovācijas ar MI rīkiem. Kā MI var palīdzēt radīt jaunas idejas un plānot stratēģijas.
8. MI rīku kombinēšana un personalizēšana ikdienas darba plūsmai. Integrēt dažādus MI rīkus, lai veidotu efektīvas darba plūsmas.

Dizaina domāšana
Ievads dizaina domāšanā (DD). DD principi un pielietojuma iespējas dažādās nozarēs. Ievads DD piecu soļu procesā: empātija, problēmas definēšana, ideju ģenerēšana, prototipēšana, testēšana.

Empātija un lietotāja vajadzību izpratne. Lietotāja izpētes metodes: empātijas kartes, intervijas, novērojumi. Izpratne par to, kā veidot dziļu ieskatu lietotāja vajadzībās.

Problēmas definēšana. Kā pareizi formulēt problēmas, kas balstītas uz lietotāja vajadzībām. Problēmas definēšanas nozīme un tās ietekme uz risinājumu meklēšanu.

Ideju ģenerēšana un radošās metodes. Ideju ģenerēšanas metodes (prāta vētra, ideju kartes, u.c.). Veicināt radošu domāšanu un idejošanu.

Prototipēšana. Prototipu izveides principi. Praktiskie rīki un digitālie risinājumi prototipu veidošanai (Figma). Ātrās prototipēšanas nozīme.

Digitālie rīki dizaina domāšanā: Figma un citi. Figma un citu digitālo rīku pielietošana dizaina domāšanā. Praktiskas nodarbības digitālo prototipu izstrādē.

Testēšana un atgriezeniskās saites nozīme. Testēšanas process: kā organizēt testēšanu, kā iegūt un analizēt lietotāju atgriezenisko saiti. Iterācijas cikla nozīme.

Komandas darbs un radošā sadarbība. DD kā komandas darba pieeja. Efektīvas komunikācijas un sadarbības veicināšana dizaina komandās.

Prototipu attīstīšana un pilnveidošana. Iteratīvais process un atgriezeniskās saites integrēšana galaproduktā. Kā uzlabot risinājumus, balstoties uz testēšanas rezultātiem.

DD pielietojums dažādās nozarēs. Piemēri par DD praktisko pielietojumu biznesā, sabiedriskajā sektorā, izglītībā, veselības aprūpē un citās nozarēs.

Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
120
Kontaktstundas attālināti
56
Patstāvīgais darbs attālināti
64
Digitālo kompetenču (DigComp) līmenis
Augstāks līmenis 5
DigComp kompetenču jomas
  • 2. Komunikācija un sadarbība
  • 5. Problēmu risināšana
  • 3. Digitālā satura veidošana
Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums

Nepieciešams dators ar interneta pieslēgumu, videokameru, pārlūks Mozilla Firefox, Google Chrome vai Microsoft Edge. Skandas un mikrofons vai mobilais tālrunis ar Android vai iOS operētājsistēmu un Mozilla Firefox vai Google Chrome pārlūku. 

Noslēguma pārbaudījums
Eksāmens
Izglītības dokuments
Apliecība
Valoda
Latviešu
Paredzētais mācību norises laiks
  • darba dienu vakari
  • brīvdienas
  • darba dienās, darba laikā
Īstenošanas periods (nedēļās)
15
Informācija par izglītības programmu izglītības iestādes tīmekļa vietnē