- Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
-
960
- Teorija klātienē
-
62
- Teorija attālināti
-
226
- Praktiskie darbi klātienē
-
386
- Praktiskie darbi attālināti
-
46
- Prakse klātienē
-
240
Datorsistēmu tehniķis
- Izglītības iestāde
- Programmas veids
-
Profesionālās tālākizglītības programma
- Mācību nozare
-
Elektronisko un optisko iekārtu ražošanas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozare
- Īstenošanas vietas
-
-
18. novembra iela 37A, Daugavpils, LV-5401
-
- Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
-
2 127,19 €
- Personas līdzfinansējums
-
0,00 €
- Priekšzināšanu līmenis
-
Prasmes darbā ar datoru, zināšanas par dažādu operētājsistēmu lietošanu (Windows, Linux utt.). Spēja domāt strukturēti un analītiski, lai risinātu tehniskus uzdevumus un problēmas. Interese par tehnoloģijām un datoriem. Vēlme mācīties un izprast datorsistēmu tehniķa darba pienākumus un specifiku.
- Prasības iepriekšējai izglītībai
-
Vispārējā vidējā izglītība (atestāts par vispārējo vidējo izglītību)
- Galvenās tēmas
-
Moduļi:
Sabiedrības un cilvēka drošība (1., 2.līmenis).
Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas (2.līmenis).
Iniciatīva un uzņēmējdarbība (2.līmenis).
Valodas, kultūras izpratne un izpausmes (2.līmenis).
EIKT pamatprocesi un darbu veidi.
EIKT nozares tehnisko darbu pamatiemaņas.
Vienkāršu algoritmu izstrāde.
Preču un pakalpojumu izvēle EIKT infrastruktūras izveidei.
Datortehnikas uzturēšana.
Programmatūras uzturēšana.
Datortehnikas drošība.
Datortiklu apkalpošana.
Datorsistēmu un datortīklu lietotāju atbalsts.
IT dokumentācijas noformēšana.
Drošības sistēmu uzstādīšana un uzturēšana (izvēles modulis).
Perifērijas iekārtu apkope un remonts (izvēles modulis).
Datortehnikas komponentu darbības uzturēšana (izvēles modulis).
EIKT produktu izstrāde (izvēles modulis).
Datorsistēmu tehniķa prakse.
- Profesionālās kompetences
-
-
Spēja savlaicīgi informēt lietotājus par būtiskām izmaiņām datortehnikas, datorsistēmas vai datortīkla darbā.
-
Spēja konsultēt lietotājus ar dažādiem zināšanu līmeņiem.
-
Spēja sniegt tehnisko atbalstu lietotājiem.
-
Spēja regulāri uzkrāt un apkopot informāciju par problēmsituācijām datortehnikas vienībās un lokālā datortīklā.
-
Spēja apkalpot vienkārša lokāla datortīkla datņu sistēmu.
-
Spēja konfigurēt datortīkla iestatījumus un servisus.
-
Spēja nodrošināt datortehnikas fizisko drošību.
-
Spēja piedalīties esošās datortehnikas, programmatūras un esošā datortīkla inventarizācijā.
-
Spēja veikt datortehnikas remontdarbus.
-
Spēja novērst datortehnikas lietošanas problēmas datorlietotāju līmenī.
-
Spēja dokumentēt lietotāju kontu pieejas tiesības un to izmaiņas mazas sistēmas ietvaros.
-
Spēja diagnosticēt datortehnikas lietošanas problēmas datorlietotāju līmenī.
-
Spēja lietot IKT nozares normatīvo regulējumu.
-
Spēja izvēlēties un lietot atbilstošas mēriekārtas, instrumentus un programmatūru datortehnikas pārbaudē un apkopē.
-
Spēja informēt lietotājus par pretvīrusu aizsardzības pasākumiem.
-
Spēja savlaicīgi informēt lietotājus par būtiskām izmaiņām datortehnikas, datorsistēmas vai datortīkla darbā.
-
Spēja uzlabot datortehnikas veiktspēju, izmantojot atjauninājumus.
-
Spēja konsultēt lietotājus ar dažādiem zināšanu līmeņiem.
-
Spēja uzstādīt un konfigurēt datortehniku.
-
Spēja regulāri uzkrāt un apkopot informāciju par problēmsituācijām datortehnikas vienībās un lokālā datortīklā.
-
Spēja sniegt tehnisko atbalstu lietotājiem.
-
Spēja nodrošināt datortehnikas pievienošanu nepārtrauktai elektrobarošanas padevei.
-
Spēja instalēt un konfigurēt bieži izmantoto lietojumprogrammatūru.
-
Spēja uzlabot programmatūru datortehnikas vienībās un mazās sistēmās, izmantojot atjauninājumus.
-
Spēja diagnosticēt programmatūras lietošanas problēmas lietotāju līmenī.
-
Spēja novērst programmatūras lietošanas problēmas lietotāju līmenī.
-
Spēja novērst nesankcionētu programmatūras lietošanu lietotāju līmenī.
-
Spēja nodrošināt datortīklu fizisko un loģisko drošību.
-
Spēja veidot informācijas rezerves kopijas vienam datoram vai mazai sistēmai.
-
Spēja nodrošināt datortehnikas pretvīrusu aizsardzību.
-
Spēja izveidot un uzturēt lietotāju kontus viena datora vai mazas sistēmas līmenī.
-
Spēja dokumentēt savu darbību atbilstoši prasībām, izmantojot biroja tehniku.
-
Spēja dokumentēt lietotāju kontu pieejas tiesības un to izmaiņas mazas sistēmas ietvaros.
-
Spēja sagatavot nepieciešamo tehnisko dokumentāciju mazai sistēmai.
-
Spēja dokumentēt IT infrastruktūru un izmaiņas tajā mazas sistēmas ietvaros.
-
Spēja lietot IKT nozares normatīvo regulējumu.
-
Spēja informēt lietotājus par pretvīrusu aizsardzības pasākumiem.
-
- Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums
-
Attālinātām mācībām personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums: tiešsaistes lekcijām dators ar stabilu interneta pieslēgumu (Wi-Fi vai vadu savienojums) un pārlūkprogrammu. Vēlami ar webkameras un mikrofona izmantošanas iespējām, austiņas. (Minimālās prasības datoram: divkodolu procesors ar frekvenci vismaz 2.0 GHz vai labāks; operatīvā atmiņa (RAM) vismaz 4 GB, bet ieteicami 16 GB; cietais disks HD vai SSD (ieteicams) ar vismaz 20GB; operētājsistēma Windows 10/11) Praktisko darbu izpildei ieteicami divi monitori. Lietojumprogrammas: programmēšanas valodas un attīstības vides (IDE): Python (ar bibliotēku pārvaldnieku), JavaScript u.c.; Visual Studio Community, Visual Studio Code; Git un GitHub; Zoom; Microsoft Office vai Google Docs u.c. (programmatūras instalēšanas instrukcijas tiks sniegtas mācību procesā).
- Noslēguma pārbaudījums
-
Noslēguma pārbaudījums
- Izglītības dokuments
-
Profesionālās kvalifikācijas apliecība
- Uz izglītības programmu attiecināmā kvalifikācija
-
Datorsistēmu tehniķis (4.PKL)
- Valoda
-
Latviešu
- Paredzētais mācību norises laiks
-
-
jaukti
-
- Īstenošanas periods (nedēļās)
-
54
- Informācija par izglītības programmu izglītības iestādes tīmekļa vietnē