- Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
-
81
- Kontaktstundas attālināti
-
32
- Patstāvīgais darbs attālināti
-
49
GenAI tehnoloģijas organizācijā: GPT rīki efektīvam un radošam darbam
- Izglītības iestāde
- Programmas veids
-
Studiju kurss
- Mācību nozare
-
Elektronisko un optisko iekārtu ražošanas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozare
- Īstenošanas vietas
-
-
Attālināti
-
- Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
-
412,13 €
- Personas līdzfinansējums
-
- Priekšzināšanu līmenis
-
Vismaz vidējā izglītība, datorlietošanas prasmes vidējā līmenī.
- Prasības iepriekšējai izglītībai
-
Vispārējā vidējā izglītība (atestāts par vispārējo vidējo izglītību)
- Galvenās tēmas
-
Ievads ģeneratīvajā mākslīgajā intelektā
• Kas ir GenAI un kā tas darbojas?
• GPT modeļi un to iespējas
• Pārskats par populārākajiem rīkiem: ChatGPT, Copilot, Gemini™ u.c.
• Privātuma un drošības aspekti lietošanā
Tekstu veidošana un uzlabošana
• E-pastu un paziņojumu sagatavošana
• Ziņojumu, atskaišu un kopsavilkumu veidošana
• Stilistiska pielāgošana un valodas kvalitātes uzlabošana
Dokumentu sagatavošana un pārvaldība
• Līgumu un noteikumu melnrakstu izveide
• Dokumentu strukturēšana un formatēšana
• Automatizētas atbildes uz klientu jautājumiem
Radošs darbs ar saturu
• Ideju ģenerēšana kampaņām, projektiem vai attīstības plāniem
• Satura izstrāde iekšējai un ārējai komunikācijai
• Tulkošana un vienkāršās valodas versiju izveide
Datu apstrāde un interpretācija
• Darbs ar tabulām un skaitliskiem datiem (Excel + AI)
• Datu kopsavilkumu un komentāru ģenerēšana
• Grafiku un vizuālu atskaišu izveide
Prezentāciju un vizualizāciju atbalsts
• PowerPoint satura ģenerēšana un strukturēšana
• Argumentu formulēšana un dizaina ieteikumi
• Sadarbība ar AI vizuālā satura radīšanā (ja attiecināms)
Kritiskā domāšana un atbildīga GenAI izmantošana
• Rezultātu kvalitātes izvērtēšana: kā noteikt, kad AI ģenerētais saturs ir atbilstošs un kad – jāuzlabo
• Halucināciju (nepatiesas vai nepamatotas atbildes) atpazīšana un pārvaldība
• Autortiesību, ētikas un aizspriedumu jautājumi ģeneratīvajā saturā
• Atbildīga GenAI lietošana organizācijas vārdā (iekšējā politika, reputācijas riski)
• Ilgtspējīga un iekļaujoša AI izmantošana – kā GenAI var vairot (vai apdraudēt) vienlīdzību, iekļaušanu un uzticēšanos
Sadarbība komandās ar GenAI atbalstu
• Kā izmantot GenAI kopīgā darbā pie dokumentiem, prezentācijām un ideju ģenerēšanas
• Uzdevumu sadale un AI loma kā "komandas palīgam"
• AI asistenta izmantošana sanāksmju sagatavošanā un kopsavilkumu veidošanā
• Sadarbības rīki ar integrētu AI (Microsoft Teams, Google Workspace, u.c.)
• Praktiski piemēri: kā komanda var izmantot AI, lai paātrinātu projektu sagatavošanu vai informācijas apmaiņu
Dalīšanās, ēnošana un attīstība
Izaicinājumi, riski un kritiskie veiksmes faktori - Digitālo kompetenču (DigComp) līmenis
-
Augstāks līmenis 5
- DigComp kompetenču jomas
-
-
5. Problēmu risināšana
-
3. Digitālā satura veidošana
-
2. Komunikācija un sadarbība
-
- Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums
-
Sekmīgai dalībai mācībās dalībniekam ir nepieciešams dators ar Windows operētājsistēmu, webkameru un mikrofonu, kā arī stabils interneta pieslēgums. Vēlams divi ekrāni. Mācību programmas apgūšanai nepieciešamo programmatūru nodrošina izglītības iestāde.
- Noslēguma pārbaudījums
-
Noslēguma pārbaudījums
- Izglītības dokuments
-
Apliecība
- Valoda
-
Latviešu
- Paredzētais mācību norises laiks
-
-
darba dienu vakari
-
brīvdienas
-
jaukti
-
- Īstenošanas periods (nedēļās)
-
8