stars.gov.lv

Mākslīgā intelekta pamati: dati, algoritmi un vizualizācija

0.0
Nav vērtējuma
Programmas veids
Neformālās izglītības programma
Mācību nozare
Elektronisko un optisko iekārtu ražošanas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozare
Izglītības programmas mērķa grupa
Personas vecumā no 18 gadiem ar pabeigtu vismaz vidējo izglītību
Programmas apraksts

Izglītības programma sniedz sistemātisku ievadu darbā ar datiem un mākslīgo intelektu, apvienojot teoriju ar praktisku pieredzi. Dalībnieki apgūst MI attīstības pamatprincipus, tā galvenos modeļus un rīkus, vienlaikus izprotot to ietekmi darba vidē, riskiem un ētiskajiem aspektiem. Programma ļauj apgūt dažādus datu avotus un metodes to kvalitatīvai ievākšanai, kā arī attīstīt prasmes strādāt ar strukturētiem un nestrukturētiem datiem, izmantojot SQL, Python un mūsdienīgus analītikas rīkus.

Nodarbību laikā dalībnieki trenējas veikt datu apstrādi, veidot vizualizācijas un interpretēt rezultātus, pārvēršot tos skaidros, saprotamos secinājumos. Apgūtās metodes ietver NLP pamatus, attēlu datu analīzi, interaktīvu vizualizāciju izstrādi Power BI vai Python vidē, kā arī datu stāstniecību. Programmas noslēgumā dalībnieki prot sagatavot pārskatāmus, uz datiem balstītus ziņojumus un prezentācijas, kas palīdz pieņemt pamatotus lēmumus un efektīvāk izmantot MI piedāvātās iespējas.

Īstenošanas vietas
  • Attālināti
Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
1 329,60 €
Personas līdzfinansējums
  • IKT,   0,00 €,   Personas līdzfinansējums ir PVN 21% no apmērā no izglītības programmas izmaksām.
Priekšzināšanu līmenis
  • iepriekšējas zināšanas programmēšanā vai datu analītikā nav obligātas;
  • vēlams pamata digitālo prasmju līmenis (vismaz DigComp 4. līmenis*), kas nodrošina spēju patstāvīgi izmantot digitālus rīkus, strādāt e-vidē un veikt informācijas meklēšanu un apstrādi.

dalībnieks prot izmantot datoru un internetu informācijas meklēšanai, datu apstrādei un ikdienas darba uzdevumu veikšanai, spēj droši darboties e-vidē un izmantot digitālos rīkus dokumentu, aprēķinu vai vizualizāciju sagatavošanai.

Prasības iepriekšējai izglītībai
Vispārējā vidējā izglītība (atestāts par vispārējo vidējo izglītību)
Galvenās tēmas

1. MI pamati:

  • MI vēsture
  • MI modeļi un risinājumi
  •  MI pielietojums dažādos biznesa un procesu aspektos
  • Tehnoloģiskā uzbūve un darbības pamatprincipi
  • Riski un ētiskie jautājumi: pamati

2. Datu avoti un ievākšana:

  • Datubāzes (SQL)
  • API un datu eksporti
  • Web scraping un atvērto datu kopas

3. Datu apstrādes pamati:

  • SQL vaicājumi (SELECT, JOIN, GROUP BY)
  • Python bibliotēkas (pandas, NumPy)
  • Datu tīrīšana un transformācija

4. Nestrukturēto datu analīze:

  • Teksta dati (NLP pamati MI kontekstā)
  • Attēlu metadatu apstrāde
  • Logfaili un sensordati

5. Datu vizualizācija:

  • Vizualizācijas pamatprincipi
  • Grafiki un diagrammas Python (Matplotlib, Seaborn, Plotly)
  • Power BI interaktīvie paneļi

6. Datu interpretācija un prezentācija:

  • Vizualizāciju analīze un stāstniecība (data storytelling)
  • Lēmumu pieņēmēju vajadzībām pielāgoti pārskati
Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
160
Teorija attālināti
45
Praktiskie darbi attālināti
115
Digitālo kompetenču (DigComp) līmenis
Augstāks līmenis 5
DigComp kompetenču jomas
  • 2. Komunikācija un sadarbība
  • 3. Digitālā satura veidošana
  • 4. Drošība
  • 5. Problēmu risināšana
  • 1. Informācijas un datu lietpratība
DigComp kompetences
  • Datu, informācijas un digitālā satura pārlūkošana, meklēšana un filtrēšana
  • Datu, informācijas un digitālā satura pārvaldība
  • Mijiedarbība ar citiem, izmantojot digitālās tehnoloģijas
  • Dalīšanās, izmantojot digitālās tehnoloģijas
  • Digitālā satura veidošana
  • Digitālā satura integrēšana un pārstrādāšana
  • Ierīču aizsardzība
  • Personas datu un privātuma aizsardzība
  • Tehnisku problēmu risināšana
  • Vajadzību un tehnoloģisko risinājumu identificēšana
  • Digitālo tehnoloģiju radoša lietošana
eCF kompetenču jomas
  • E. Pārvaldīšana
  • D. Atbalsts
eCF kompetences
  • D.10. informācijas un zināšanu pārvaldība
  • E.6. IT kvalitātes pārvaldība
  • E.8. informācijas drošības pārvaldība
eCF līmenis
e-3
Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums

Pieeja datoram ar interneta pieslēgumu, web kameru un mikrofonu.
Vēlama Microsoft Teams aplikācija datorā attālināto mācību nodrošināšanai.

Noslēguma pārbaudījums
Cits
Izglītības dokuments
Apliecība
Valoda
Latviešu
Paredzētais mācību norises laiks
  • jaukti
Īstenošanas periods (nedēļās)
8
Informācija par izglītības programmu izglītības iestādes tīmekļa vietnē